کسب ارزشیابی درجه ۱مثبت کشوری دررتبه بندی ارائه خدمات درمانی توسط بیمارستان ۵آذرگرگان

به گزارش گروه بهداشت و درمان پایگاه خبری البرز گلستان دکتر امیر حاج محمدی رئیس و دکتر محمد رضا زارع مدیر بیمارستان آموزشی و درمانی و پرورشی ۵آذر گرگان امروز جهت پیشبرد اهداف بیمارستان در جلسه ای مشورتی با حضور خبرنگاران مطبوعات و خبرگزاریها و سایت های خبری حضور پیداکردند و طبق بیان اهداف و برنامه های این مرکز به سوالات اصحاب رسانه حاضر در نشست پاسخ گفتند.

دکتر حاج محمدی درابتدا با بیان این نکته که مطبوعات یک رکن اساسی از دولتها که اساس جمهوری دارند یک پایه و اساسی دارند در رصد کردن اوضاع جامعه خود و کمک می کنند به اجرائی سیاستهای در راستای کار برمدار قانون کردن .

وی سپس افزود: بیمارستان۵آذر در سال ۱۳۱۰ گرگان به عنوان یک مرکز درمانی به فعالیت رسیده.

دکتر حاج محمدی افزود: در کل دوران به دلیل بافت نوع کار تخصصی راضی کردن همه افراد  در بضاعت کسی نیست . و در بحث سلامت ودرمان حیطه خدمت متفاوت است .

وی تصریح نمود: سلامت نیز مانند یک کالا است و مردم مشتریان آن هستند ولی نوع خدمات ماهیتا بابازار فرق می کند

دکتر حاجی محمدی تاکید نمود: عدم آگاهی به درمان کار را مشکل می کند و همراهان بیمار بدلیل این ناآگاهی بی قراری و نگرانی و ناراحت و مضطرب هستند.

وی در ادامه افزود: در این مرکز بیش از ۳۰۰تخت فعال قرار دارد که علاوه برآن بخش های  اورژانس و درمانگاه و سونوگرافی و تراکم استخوان رادلوژی پزشکی هسته ای و سی تی اسکن و دیالیز  اعصاب و روان جراحی مغز و اصحاب  و سایر خدمات جهت ارائه به بیماران وجود دارد.

ضمن آنکه همه پزشگان در این بیمارستان متخصص و فوق تخصص می باشند و ۹۰ درصد از جراحی ها در این بیمارستان انجام می شود.

رئیس بیمارستان پنج آذر در باره توانایی این بیمارستان اظهار داشت : خدمات تخصصی و فوق تخصصی این بیمارستان را هیچ بیمارستانی در استان نه توانایی و نه ابزارش را دارد.

وی تاکید کرد  در سال۹۳ حدود۱۳ هزار عمل جراحی در بیمارستان ۵آذر انجام شده است که نصف آن ناشی از حوادث و سانحه بوده است.

دکتر حاجی محمدی با بیان مثالی در باره اهمیت مدیریت بیمارستانها  اظهار داشت : بیان می شود کلیه افرادی که بیمارستان را مدیریت کند می توانند حتی رئیس جمهور شوند

وی تاکید کرد : بیمارستان۵اذر  از نظر وزارت خانه ارزشیابی کشوری درجه ۱مثبت کشوری دررتبه بندی ارائه خدمات درمانی  را کسب کرد .

وی ضمن اعلام اینکه در استان بیمارستان سوانح سوختگی نداریم بیان داشت : در هفته دولت اولین بیمارستان سوانح سوختگی استان  با ۲۰تخت و اتاق عمل و آی سی یوو بخش مخصوص بستری افتتاح می گردد که قبلا مریضهای ما یا ساری و یا به مشهد اعزام می شدند و این نویدی برای کل استان می باشد .

دکتر حاجی محمدی تصریح نمود: دومین دستگاه معالجه  درمان رادیو تراپی   یا شتاب دهنده خطی برای بیماران سرطانی که در کشور است رادر بیمارستان ۵آذر با مبلغ بیش از ۱۰میلیارد تومان راه اندازی شده  .ودکتر ملک زاده معاون پژوهشی وزارتخانه  مدت ۱۰سال می باشد در ترکمن صخرا به دنبال پیگیری سرطان گوارش می باشد.

وی تصریح کرد : بیماران سرطانی تا ۹۵ درصد تشخیص و درمان و دارو و رادیوتراپی و شیمی درمانی نیاز به خروج از استان را ندارند.و بخش اورژانس با ۴۰تخت  هنوز بضاعت تخت کافی ندارد و ارزانس فضایش باید باز سازی شود.

دکتر حاجی محمدی اعلام نمود: بر اساس آخرین نظر سنجی و رضایتمندی ۸۰ درصد از مقامات مسئول و مردم نظر رضایتمندی خود را اعلام نمودند. ضمن آنکه دو دستگاه زباله سوز در بیمارستان در حال فعالیت می باشد.

وی درباره طرح قاصدک گفت : نظام پرداخت ما به صورت روزمزدی بوده نه کار مزدی وزارت خانه خیلی وقت بدنبال این طرح بوده است  قبلا پرداخت در قالب کارانه به آنان می دادند .و این کارانه عادلانه نبود و از این به بعد پرداخت بر اساس عملکردی می باشد و از وزارتخانه این طرحها قابل کنترل است .

دکتر زارع مدیر بیمارستان ۵آذر گرگان: شما خبرنگاران می توانید در تصمیم گیری و تصمیم سازی این مردم تاثیر گذار باشید

همچنین دکتر محمد رضا زارع مدیریت بیمارستان ۵آذدر ابتدا ضمن بیان این جمله که هیچ مدیری نمی تواند تصمیم درستی بگیرد مگر اینکه مشاورین امین و صادق داشته باشد بیان داشت : شما خبرنگاران مشاورین مردم هستید در تصمیم گیری بسیاری از مسائل و اگر رسانه نبود آنچه که دنیا را به یک دهکده کوچک کرد شما بوده اید.

وی سپس افزود:زحمات شما قابل تقدیر است واگر شما نبودید حتی ما از پیرامون خود خبر نداشتید و انشالله بتوانیم با این روشنگری صادقانه بتوانیم گام موثری بر داریم و بتوانیم منشا اثرات شویم.

دکتر زارع در باره تغییر باور مردم اظهار داشت :تغییر باور مردم وظیفه ماست و من بوسیله فعالیت خود و گذشت زمان می توانم اعتماد مردم راکسب کنیم . ما با ۱۱۰۰نفر پرسنل  شاید ۱ درصدی میزان نارضایتی  داشته باشیم شاید در تمامی جوامع پذیرفته شده است وکسی که ما را در بیمارستان می بیند حتی بخاطر مشکل و یا گرفتاری می باشد و ما نباید از مراجعه کنندگان انتظار یک برخورد استاندارد داشته باشیم . و شما در این مورد به ما کمک کنید.

دکتر زارع انتظار خود از مراجعه کنندگان به بیمارستان بیان داشت:  ما از همراهان مریض و مراجعه کنندگان  انتظار یک برخورد استاندارد را نداریم چون آنان بیقرارند و نگران  و ناراخت  و مضطرب بخاطر حضور بیمارش در بیمارستان و همه آن چیزی که می تواند انسان را از رفتار استاندارد خارج کند.

وی در خاتمه بیان داشت :شما خبرنگاران می توانید در تصمیم گیری و تصمیم سازی این مردم تاثیر گذار باشید .

 

IMG_6630

 

 

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱:۲۸ ب.ظ

دیدگاه