نصرالله کشیری مدیرآموزش و پرورش شهرستان گرگان:آموزش و پرورش ریل توسعه جامعه می باشد.

 

به گزارش گروه فرهنگ و هنر پایگاه خبری البرز گلستان نصرالله کشیری مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان در نشستی با حضور مسئولین و در تجلیل از روز خبرنگار در باره اهداف و برنامه های آموزش و پرورش سخنانی را  در این جمع ایراد نمود

نصراله کشیری مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان در ابتدا بیان داشت : تحصیل این درصد از دانش آموزان در مدارس غیر دولتی از میانگین استانی که فعلا ۱۱ درصد است، بیشتر می باشد.
وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش گرگان به لحاظ سخت افزاری و کمبود و تخریبی بودن فضاهای آموزشی از فقیرترین شهرستان های استان گلستان است.
کشیری اضافه کرد: دونوبته بودن ۵۷ درصد مدارس و تخریبی بودن ۳۷ درصد مدارس زیبنده شهر تاریخی گرگان که مرکز استان نیز می باشد، نیست ضمن اینکه مدارس مناطق شهری گرگان با ۳۱،۶ دانش آموز در هر کلاس دارای بالاترین تراکم در بین دیگر شهرهای گلستان هستند.
وی با قدردانی از تلاش و همکاری مسوولان و نیکوکاران گلستان با آموزش و پرورش گرگان تصریح کرد: با مساعدت های صورت گرفته اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش گرگان از ۱۷ میلیارد ریال درسال ۹۲ به ۱۱۷ میلیارد ریال درسال گذشته افزایش یافت که با این اعتبارات عملیات بازسازی و مرمت ۳۳ پروژه آغاز شد.
مدیر آموزش و پرورش گرگان خاطرنشان کرد: بیشتر این پروژه ها تا مهر ماه سال ۹۵ آماده بهره برداری خواهند شد ضمن اینکه تاشروع سال تحصیلی جدید نیز چند مورد از پروژه های فوق آماده خواهد شد.
کشیری افزود: با اعتبارات فوق و نیز برخی اقدامات انجام شده درسال تحصیلی جدید، ۱۲ درصد ازمدارس دو نوبته گرگان کاهش خواهد یافت و تمامی مدارس دخترانه مقطع متوسطه دور دوم، برخی مدارس دخترانه متوسط دور اول و تعدادی مدرسه پسرانه مقطع ابتدایی این شهرستان تک شیفت خواهد شد.
وی هم چنین از رشد ۵۷ درصدی کمک های مردمی به مدارس گرگان درسال ۹۳ خبر داد و گفت: میزان کمک های مردمی از مبلغ ۷ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال درسال ۹۲ به رقم تقریبی ۱۲ میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال درسال ۹۳ افزایش یافت.
کشیری، ساماندهی نیروی انسانی در راستای ارتقای کیفیت آموزشی را از دیگر برنامه های بنیادین آموزش و پرورش گرگان در راستای سیاست های ابلاغی وزارتخانه اعلام کرد و افزود: عدم توازن نیروی انسانی درمقاطع مختلف تحصیلی بدلیل اجرای سیستم آموزشی ۳،۳،۶ از چالش های اساسی آموزش و پرورش کشور و این شهرستان بود که با برخی اقدامات تا حدود زیادی مرتفع شد.
وی هم چنین بااشاره به پروژه مهر، گفت: ساماندهی نیروی انسانی و ابلاغ حکم همکاران که تا پایان مرداد ماه به آنان و مدارس ابلاغ می شود، همچنین کلاس بندی مدارس با توجه به ثبت نام ۹۵ درصدی دانش آموزان و بهسازی و مرمت ۲۳ واحد آموزشی درقالب طرح هجرت ۳ ازجمله مهمترین اقدامات برای بازگشایی مدارس در گرگان است.
هوشمند سازی ۲۳ واحد آموزشی (۳۰ کلاس درس) با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال، اجرای طرح مدارس نمونه روستایی با تجمع ۱۰ مدرسه در سه مدرسه و قرار دادن سرویس ایاب و ذهاب برای دانش آموزان آن و ساماندهی روپوش های مدارس و ارائه آن با ۲۰ درصد کمتر از قیمت پارسال از دیگر اقدامات آموزش و پرورش گرگان اعلام شد.
مدیر آموزش و پرورش گرگان در ابتدای این مراسم نیز با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی خبرنگار ایرنا، رعایت اخلاق حرفه ای را مهمترین شاخصه حرفه خبرنگاری دانست و گفت: با رعایت این اصل مهم اطلاعات صحیح در اختیار مردم که تشنه خبر هستند، قرار می گیرد.
وی افزود: انعکاس اخبار غیر رسمی و غیر صحیح همچون آب آلوده ای است که به مرور زمان به جامعه آسیب می زند بنابراین رعایت اخلاق حرفه ای در این حوزه و نیز بهره گیری از تکنولوژی روز در اطلاع رسانی سریع به افکار عمومی بسیار مهم و حساس است.
نصرالله کشیری مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان اظهار داشت:، آموزش و پرورش  ریل توسعه جامعه می باشدو از همه مدیران و مسوولان خواستار  در تحقق اهداف به این نهادکمک کنند.
در این مراسم علاوه بر تجلیل از خبرنگاران، از سه تن از کارشناسان تربیت بدنی آموزش و پرورش گرگان که موفق به کسب رتبه نخست استانی شده بودند، با اهدای هدایایی تجلیل شد.

photo_2015-07-25_12-43-20

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۸:۱۳ ب.ظ

دیدگاه