دکتر ریاحی رئیس دانشگاه علوم پزشگی گلستان در اولین جشنواره رسانه و سلامت:ما باور داریم که شما خبرنگاران می توانید ازجایگاه واقعی سلامت در تمامی لایحه هابهره گیری کنید

به گزارش گروه بهداشت و سلامت پایگاه خبری البرز گلستان اختتامیه اولین جشنواره رسانه و سلامت  و همزمانی با گرامیداشت روز خبرنگار با حضور ربیعی معاون استاندار و حجت السلام فضیلت مدیر کل ارشاد اسلامی  و دکتر راحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و ومدیران خبرگزاریهای استان و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات دانشگاه برگزار گردید.

دکتر ریاحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در ابتدا ضمن تبریک روز خبرنگار بیان نمود: ما باور داریم که شما خبرنگاران می توانید جایگاه واقعی سلامت را در تمامی لایحه ها فردی و درسلامت آگاهی افراد و دانش سلامت افراد  که جامعه  بدنبال  رشد و اعتلای آن درحوزه سلامت می باشد بهره گیری کنید.

وی سپس افزود: غالب عقب ماندگیها وتبعیض و ظلم وفقدان بهره وری در حوزه سلامت اتفاق نمی افتد مگر در حوزه جهل.

و تصریح کرد:واگر جای مردم عقب مانده اند حتما وابسته به جهل است.و تفاوت ما با دنیای توسعه یافته همین آگاهی می باشد ضمن آنکه معدل آگاهی در حوزه سلامت بسیار پایین است

و ی قالب رفتار امید زندگی را از ۴۰یا ۵۰به عدد  ۷۴ سال اعلام و بزرگترین عامل اصلی مرگ و میر را در جامعه رابیماریهای قلبی و سرطان اعلام کرد.

وی درباره نقش رسانه در مقوله سلامت تاکید کرد: نگاه وکلام شما با ادبیات هنر و رسانه به هر شکلی تاثیرش بیشتر از تذکر همکاران ما است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان  همچنین اظهار داشت که :مجتمع عالی سلامت در جای دیگر غیر از استان گلستان نیست .

وی تصریح کرد: خوشبختانه اهتمام و وتوجه به استان وجود دارد و همه مطالبات قبلی به عینیت رسیده و ما باید بدنبال خلق مطالبات جدید باشیم .

دکتر ریاحی در باره نقش دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت بیان داشت : در ادبیات دولت یازدهم به درستی در حوزه سلامت پیدا کرده و امیدواریم بتوانیم جایگاه استان را ترقی دهیم.و حوزه سلامت به عنوان اولویت بندی در استان شناخته شود.

وی درخاتمه از تلاشهای خیرین سلامت در عرصه بهداشت و سلامت تشکر نمود.

IMG_8890IMG_8906

 

 

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۶:۲۶ ب.ظ

دیدگاه