آخوند احمد قربانپور مدیر حوزه علمیه خاتم الانبیاء فراغی:روزه داری و انجام عبادات دیگر در ماه رمضان باعث الفت و همبستگی بین مسلمانان می شود

کدخبر:۶۰۴۸۴

البرز گلستان «آخوند احمد قربانپور» در جلسه تفسیر قرآن کریم که در حوزه علمیه خاتم الانبیاء شهر فراغی برگزار شد، با تلاوت آیه ۱۸۵ سوره مبارکه بقره اظهار کرد: وظیفه مسلمان است که فضائل انسانی را در جامعه نشر دهد و در ماه رمضان این کار را می توان به بهترین نحو انجام داد.

وی افزود؛ روزه داری و انجام عبادات دیگر در ماه رمضان باعث الفت و همبستگی بین مسلمانان می شود، انسان ها در این ماه به همدیگر نزدیکتر شده و کینه و کدورت ها را دور می سازند.

مدیر حوزه علمیه خاتم الانبیاء فراغی با بیان اینکه رمضان ماه پر خیر و برکتی است، تصریح کرد: ضروری است با استفاده از معنویت بی نظیری که در این ماه وجود دارد قرب و درجات الهی را نصیب خود کنیم.

وی افزود: رمضان اوقات روحانی بی نظیری دارد، همه لحظات و دقایق آن ارزشمند است، دنیا مزرعه آخرت است و باید از فرصت هایی طلایی که در اختیار انسان قرار می گیرد نهایت استفاده شود.

وی تاکید کرد؛ در این ماه شریف موقع سحری اوقات ارزشمندی برای انجام راز و نیاز با خداوند و خواندن نماز مستحبی و تهجد است.

آخوند قربانپور، قرآن کریم را که کتابی ملکوتی و نجات دهنده انسان دانست و گفت: در ماه رمضان تا می توانید قرآن تلاوت کنید که هر آیه آن به اندازه ۷۰ ختم ثواب دارد؛ ولی در شب های قدر

ثواب خواندن هر «حرف» آن همانند ختم قرآن ثواب دارد.

وی ادامه داد: این کتاب آسمانی در ماه رمضان نازل شده واین خود دلیل مهمی بر معنویت و نورانیت این ماه است.

مدیر حوزه علمیه خاتم الانبیاء شهر فراغی، روزه داری در رمضان را علاج بسیاری از دردهای انسان دانست و گفت: بزرگان دین ریشه بسیاری از بیماری ها را مرتبط با معده می دانستند، امروزه دانشمندان کشف کرده اند که اگر انسان به مدت ۹ ساعت گرسنه بماند سلول های بیمار انسان از بین می روند.

وی افزود: انسان روزه دار تشنگی و گرسنگی را تحمل می کند تا رضایت خداوند را کسب کند و موقع افطار فقط با یک خرما گرسنگی اش رفع می شود.

به گفته وی؛ همانگونه که نمازهای مانده انسان قضا دارد حق و حقوق پایمال شده مردم نیز باید ادا شد، رمضان زمان مناسبی برای صله رحم با خویشاوندان و نزدیکان است.

آخوند قربانپور با تأکید بر اینکه رمضان فرصت مغتنمی برای رسیدگی و دستگیری از محرومان است، گفت: خداوند در برابر کمکی که به نیازمندان انجام می دهیم چندین برابر آنرا به ما می دهد.

وی ادامه داد: انسان نیکوکار در رسیدگی به حال نیازمندان و دستگیری از آنان نقش پل و رابط طلایی را ایفا می کند.

به گفته وی؛ صالحی شدن فرزندان، گشایش در کسب و کار و سلامتی بدن از نتایج خوب رسیدگی به حال مستمندان است.

این روحانی اهل سنت شرق گلستان در پایان خاطر نشان کرد: جایز نیست انسان به بهانه های واهی روزه داری را ترک کرده و از فضائل و برکات بی پایان این ماه بی نصیب باشد.

گفتنی است؛ سلسله جلسات تفسیری آخوند قربانپور در مناسبت ها و ایام مختلف سال برگزار شده و علاقمندان بسیاری از شهرها و روستاهای مختلف در آن شرکت می کنند.

انتهای پیام/

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۵ ق.ظ

دیدگاه