- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مدیر کل ارشاد اسلامی گلستان:شورای هم اندیشی حسینیه سیستانیها رویکردشان ضمن حفظ خرده فرهنگ خود مشتر کات فرهنگی عمیق و گسترده ای با سایر اقوام داشته اند

به گزارش گروه فرهنگ وهنر پایگاه خبری البرز گلستان همزمان با هفته خبرنگار مراسم تجلیل از خبرنگاران و نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه استان با حضور خبرنگاران رسانه های گروهی برای اولین بار به همت کانون فرهنگی و هیات امنای حسینیه سیستانیهای گرگان در محل این حسینیه برگزار گردید.

در این مراسم که علاوه بر اصحاب رسانه استان ،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، رئیس سازمان تبلیغات شهرستان گرگان به نمایندگی از مدیر کل سازمان و اعضای هیات امنا حضور داشتند ابتدا مهندس رسول گرگیچ دبیر شورای هم اندیشی حسینیه و از مدیران با سابقه ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای رسانه بخصوص شهید صارمی با اشاره به اهمیت این حرفه خبرنگاران را پل ارتباطی بی غل و غش بین مدیران و مردم نام برد و آنان راافرادی بی ریا ونترس و انعکاس دهنده مشکلات جامعه به دستگاها و مدیران معرفی نمود.
این مدیر اجرایی مجرب که اکنون در سنگر دیگری به انجام وظیفه مشغول است با تاکید بر حساسیت و مخاطرات خبرنگاری بیان داشت : در دنیای ارتباطات خبرنگاران شهدای بسیاری تقدیم جامعه کردندو خبرنگاران آئینه تمام نمای جامعه هستند.
ایشان همچنین با تاکید بر اهمیت شغل خبرنگاری و اینکه خبرنگاران عنوان مشترکی با انبیاء دارندو اصحاب رسانه امین و چشم و گوش مردم هستند سخنانی را ایراد داشتند.
در ادامه همچنین حجت السلام فضیلت مدیر کل ارشاد اسلامی گلستان طی سخنانی ابتدا ضمن تشکر از هئیت امنا حسینیه سیستانیها گرگان از این ابتکار عمل بیان داشت که: هئیت امنای و شورای هم اندیشی این حسینیه رویکرد و کارکردشان ضمن حفظ خرده فرهنگ خود تلاش کرده تا به عنوان یک قوم در کنار اقوام دیگر مشتر کات فرهنگی عمیق و گسترده با سایر اقوام را در جهت حفظ وحدت تقویت کنند.
وی با قدرانی از فعالیت های مختلف گفت : حسینیه سیستانیها طی سالیان متوالی در مناسبات مختلف در راستای اهداف نظام حضور داشته اند وزحمت کشیدن که تقدیر و تشکر می کنم.
فضیلت ضمن بیان اهمیت مسجد و جایگاه آن اظهار کرد:این حسینه در مسیری گام بر می دارند که کار کرد های مساجد در صدر اسلام که در آن زمان محل عبادت و شور ،مشورت و تدریس بوده به این سمت و جهت کشیده شده بود در اینجا نیز به اجرا در آمده است.
فضیلت با اشاره به پیشرفت علم و بحث سواد رسانه ای اظهار کرد : حاصل کار کرد رسانه اگر افزایش تفاهم در جامعه باشدباعث بالا رفتن ضریب صداقت و دوری اززشتی و دروغ و بالا رفتن میزان همدلی و اتحاد که در این زمان به آن نیاز داریم خواهد شد.
در این مراسم همچنین محمد آذری از اصحاب رسانه و مدیر مسول روزنامه گلستان نوو دبیر شورای فرهنگی حسینه با اشاره به فعالیت های بسیار زیادی که با حمایت و راهنمایی هیات امنا محترم انجام میشود به ارائه گزارشی از عملکرد فرهنگی ، علمی و هنری این حسینیه پرداخت و برخی از فعالیت ها را اینگونه اعلام نمود :
برگزاری نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه ، مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) و اطعام دهی بیش از ۲۰۰۰نفر در این مراسم، حضور در جشنواره ملی اقوام در گرگان و استانهای دیگر ،برگزاری مسابقات مختلف ،کلاسهای علمی ،مشاوره حقوقی و ویزیت رایگان بیماران توسط پزشکان نیکوکار ،ارتباط ،تعامل و هم اندیشی با مدیران استان، دعوت ار مربیان صنایع دستی از استان سیتان وبلوچستان جهت حفظ و احیای صنایع دستی اصیل سنتی و…..برخی از کارهای انجام شده دراین حسینیه است ,
دبیر شورای فرهنگی و رسانه ای حسینیه افزود:این حسینیه با بهره گیری از دیدگاه سازنده دارای ۲۵ نفر اعضای مشورتی با شش کار گروه اقتصادی ،دانشگاهیان ، ورزش و جوانان ،بانوان ، فرهنگی و حقوقی می باشد این اعضای مشورتی ازبین اعضای حسینیه انتخاب و درراستای کارگروههای خود فعالیت می نمایند که برنامه ها پس از بررسی و اعلام نظر در کارگروه ها با نظر هیات امنا محترم اجرایی میشوند.

حاشیه های جالب نشست:

گفتنی است از حاشیه های این همایش تجلیل از تنها خبرنگار اهل سنت گلستان بود که در جشنواره بین المللی امام رضا (ع) حائز رتبه شده بود و نیز جواد مکتبی عکاس جوان که به عنوان عکاس برتر موفق به کسب مقام کشوری شده بود.که در نوع خود جالب بود.

غلامرضا ولی پور (خبرنگار اهل سنت حایز رتبه جشنواره رضوی) به هنگام دریافت لوح تقدیر از هئیت امنای حسینیه و فضیلت مدیر کل ارشاد اسلامی گلستان طی سخنان کوتاهی اعلام داشت : بنده خود مرید امام رضا(ع) و اهل بیت می باشم و اهل سنت احترام ویژه ای به ائمه اطهار و خاندان عصمت و طهارت دارند .وی همچنین از این حرکت حسینیه سیستانیهای گرگان که در این همایش و نشست از اوتجلیل کردند تشکر و قدردانی نمود و آنرا نشان بارزی از وحدت و همدلی اقوام و مسلمانان در نظام جمهوری اسلامی و استان گلستان دانست .

آنچه که در این همایش به چشم می خورد نظم وانسجام برادران سیستانی که با وحدت و همدلی در کنار هم برای اولین باردر سطح استان گلستان دست به این ابتکار زده و جامعه خبری را به داخل مساجد کشانده و شانیت و جایگاه بالای مسجد درراستای کارهای فرهنگی و هم اندیشی را در این همایش به تصویر کشیدند.
لازم بذکر است این نشست باهمراهی
آقایان صفرزائی ، سراوانی ،دشتی زاده ، رمرودی وسند زائی اعضای محترم هیات امنا که با نگاه مثبت پیگیر هستند همچنین آقایان مهندس گرگیج،حاج علی ثمره، مهندس بارانی و محمد تقی سلجوقی پور و محمد آذری از دیگر عزیزانی که در تمام کارها همراه حسینیه هستند برگزار شده بود که جای تقدیر و تشکر دارد.
توضییح اینکه سیستانیهای استان بیش از ۴۰۰شهید و صدها جانباز و مجروح تقدیم انقلاب اسلامی کردند که اعلام شده به زودی یاد واره شهدای سیستانی گلستان برگزار می گردد.