سرهنگ علیفر فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان کردکوی:رسانه ها با ارسال خبر وآگاهی در سطح جامعه می توانند از بروز جرائم پیشگیری کنند

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان  فرماندهی نبروی انتظامی به اتفاق پلیس راهوارو نمایندگی عقیدتی شهرستان کردکوی صبح امروز در نشستی با اصحاب رسانه غرب استان شرکت کرده وآخرین مسائل اجتماعی و فرهنگی و انتظامی درحوزه استحفاظی خود را برای خبرنگاران حاضر در نشست تشریح نمودند .

سرهنگ علیفر فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان کردکوی در ابتدا ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار و گرامیداشت یاد شهید صارمی در باره اهمیت شغل خبرنگاری بیان داشت : آنچه در نیروی انتظامی انتظار است بحث احساس امنیت و جنگ روانی است که این بدست اصحاب رسانه است که با بحث خبرنگاری می تواند رقم بزند و در سطح جامعه امنیت ایجاد کند.

وی در ادامه افزود: رسانه ها با ارسال خبر وآگاهی در سطح جامعه می توانند از بروز جرائم پیشگیری کنند.و با هر خبری که در سطح شهر و جامعه در رسانه درج می شود افکار عمومی را سامان بدهد و خوشبختانه این امرمهم در سطج شهرستان  صورت گرفته و دربحث امنیت این وظیفه از جانب شماانجام شده است.

فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان سپس درباره آخرین گزارش خلاصه و ضعیت جرائم را در سطح منطقه اعلام نمود: پلیس ۱۱۰ نسبت به سال گذشته تا ۵ماهه سال ۹۴افزایش ۲۴ درصدی در بحث تماس داشته است  ضمن اینکه پلیس ۱۱۰ مرکز اطلاع رسانی آن از شهرستانها به مرکز استان واگذار شده و هر تماسی از هر نقطه استان  با شماره گرفته شود به صورت موردی از استان به هرشهرستان اعلام می شود و این بیانگر اعتماد مردم به پلیش می باشد ودر بحث تصادف در سال جاری ۲۲درصد کاهش تصادفات داشته و این نشانگر فرهنگ غنی مردم کردکوی والتزام عملی به قوانین می باشد.

وی همچنی از افزایش ۳۰درصدی کشفیات موادمخدرخبر داد ضمن اینکه در سطح شهرستان از کاهش جرائم عمومی ۱۷/۶درصد و سرقت ۱۶/۵درصد و نزاع و درگیری ۱۶درصد و مفاسد اجتماعی ۱۴/۴درصد و اختلافات خانوداگی ۸/۵درصد و جرائم مالی و اقتصادی ۸/۵ در سطح شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیفر در ادامه در باره بحث سرقتها و نزاع و درگیری اعلام نمود که : در بحث سرقتها نسبت به سنوات گذشته کاهش داشته و در بحث نزاع و درگیری در سال جاری بدنبال کاهش آن هستیم.

وی ضمن بیان فرهنگ سازی در سطخ جامعه از مشارکت و تعامل مردم و بستر سازی شورای پلیش معتمد و برگزاری کلاسهای آگاه سازی در مساجد و محافل و مدارس و انجام ملاقات عمومی با مردم در محل کار و مساجد روستا و شهر و عوامل بازدارنده درسطح ادارات از جمله نصب دوربین  و افزایش گشت زنی به صورت محسوس و نامحسوس اطلاع داده است .

فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان کردکوی انتظار خود از مسئولین را توجه داشتن به مهندسی ترافیک و نظریه های کارشناسان در امور اعلام نمود.

سرهنگ علیفر فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان کردکوی در خاتمه ضمن بیان این نکته : که مردم نگه داری اموال خود را جدی بگیرند  و نسبت به جرائم موتور سواران نیز بی توجه نباشند و بیشتر آمار برخورد و تصادفات و جرائم با موتور انجام می شود.

همچنین در این نشست حجت الاسلام عظیمی مسئول دفتر نمایندگی در نیروی انتظامی طی سخنان کوتاهی بیان داشت : پلیس کشور ما با پلیس سایر کشورها فرق دارد و پلیس کشور ما پلیس مکتبی و مسلمان است که ویژگیهای خود را دارد و دارای ارزشهای اسلامی و پایبندی به اخلاف و پای بند به ارزشهای دینی است و این امتیازی می باشد که به پلیس ما بخشیده است و در سطح دنیا ممتاز کرده .

وی در خاتمه ضمن تجلیل از شغل خبرنگاری براساس آیات و روایات اعلام نمود که: آنچه که در جامعه ما باعث اقتدار می شود این می باشد که  خبرها باید بر اساس صداقت و عاقبت اندیشی و جوانب نگری باشد

سپس حمید رضا ملکا رئیس پلیس ذراهنمایی و رانندگی  شهرستان  اهم فعالیتها رادر مقوله مهندسی ترافیکی و شورای ترافیک و آموزش فرهنگ ترافیک نام برد و ازمدیران ر شهرستانی که در امور محوله همکاری می کنند تشکر نمود.

رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان در خاتمه در باره اهم گزارشات اداره متبوع خود  اعلام نمود: تا به امروز ۲ فقره تصادف داشته ایم که نسبت به سال گذشته که تعداد۷۸ تصادف جرعی داشته ایم ۶۴درصد کاهش داشته و تصادفات خسارتی که منجر به کروکی می شود سال گذشته ۸فقره و امسال فقط ۱فقره و مجروحین سال گذشته ۱۰۷ مجروح و امسا ل۸۳مجروح داشته ایم که نسبت به سال گذشته ۲۲درصد کاهش داشته ایم .و انتظار ما از موتور سواران اول ایمنی موتور سوار بعد نحوه استفاده ازآن می باشد.

IMG_8809IMG_8788

IMG_8793IMG_8796

IMG_8815IMG_8812

IMG_8810IMG_8816

 

 

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۷ ب.ظ

دیدگاه