- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

ویی وینوگوروف رئیس اتاق بازرگانی آستراخان روسیه درجمع تجار گلستان:علاقه همکاری با ایران تنها به دولت آستاراخان نیست بلکه کل روسیه تمایل به همکاری با کشور ایران را دارد

به گزارش گروه اقتصاد و بین الملل پایگاه خبری البرز گلستان با توجه به نتیجه توافق نهائی  هسته ای و در آستانه رفع تحریم های جمهوری اسلامی از سوی اتحادیه اروپا امروز اولین گروه اقتصادی از کشور روسیه ( آسترا خان) به سرپرستی ویی وینوگوروف رئیس اتاق بازرگانی آستراخان روسیه وارد استان گلستان شده و در جمع بازرگانان و تولید کنندگان در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی گرگان دیدار کردند.در این نشست قوانلو رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت و محمد زاده مدیر عامل شهرکهای صنعتی و بسنجیده مدیر کل اقتصادی استانداری و نماینده وزارت امور خارجه در گلستان حضور داشتند.

در این دیدار ویی وینوگوروف رئیس اتاق بازرگانی آستراخان روسیه  ضمن تشکر از بازرگانان و تجار استان گلستان بیان داشت : استان آسترخان همکاری خوبی با استانهای گیلان و مازندران و گلستان دارد و اخیرا بازدیدی هئیت های از استانهای شمالی  گیلان و گلستان و مازندران از استراخان داشته اند.

وی ادامه داد: ما در محدویتهای بودیم ولی الان شرایط تغییر پیدا کرده و تحریم ها را می خواهند بردارند .

وی ضمن الگو قرار دادن جمهوری اسلامی به عنوان یک الگوی مبارزه ستیز در مقابل قدرتها اظهار نمود: ما در بحث تحریمهای کشور خود از شما یاد خواهیم گرفت از مواضع خود عقب نشینی نکینم و نخواهیم کرد و حمایت رئیس جمهور ما و نظر سنجی ۸۰درصدی مردم روسیه این نظر را تایید کرده است .

ویی وینوگوروف رئیس اتاق بازرگانی آستراخان روسیه در ادامه نظر ولادمیر میر پوتین رئیس جمهور روسیه را بیان داشت و گفت  رئیس جمهور ما دستورهای لازم را دادند که در بحثهای سیاسی و اقتصادی با کشور های حاشیه دریای خزر ارتباط داشته باشیم .

وی تصریح کرد: شورای تشکیل شد و در این شورا رئیس اتاق بازرگانی کل روسیه نیز شرکت داشته و تمایل نشان داده شده است که با استانهای شمالی رابطه داشته باشیم

وی سپس یکی از دلائل عدم همکاری در این مدت بیان داشت : فاکتور خیلی مهمی که مانع ارتباط دوسویه با ایران شده بود بحث انتقال پول بوده است و ما بی صبرانه منتظریم انتقال  ورود پول به به ایران هستیم .

رئیس اتاق بازرگانی آستراخان روسیه درباره تمایل همکاریهای کشور روسیه با جمهوری اسلامی بیان داشت : علاقه همکاری با ایران تنها به دولت آستاراخان نیست بلکه کل روسیه تمایل به همکاری با کشور ایران را دارد .

وی ضمن اعلام برگزاری نشست شورای تجاری روسیه در بندر انزلی بیان اشت : امسال نشستی  شورای تجاری در بندر انزلی داشته است که این همکاری ارتباط با ایران را می رساند.

وی در باره تاکید استاندار آستراخان و رئیس جمهور روسیه به همکاری با ایران افزود: برای افزایش این همکاری استاندار آستاراخان تاکید خیلی جدی دارند و در همکاری با ایران دستور رئیس جمهور روسیه نیز پشت این امر می باشد.

ویی وینوگوروف رئیس اتاق بازرگانی آستراخان روسیه در باره نتیجه برداشت تحریمها اعلام نمود: بعد از برداشتن تحریمها  همکاری بین ایران و روسیه شوکی در منطقه ایجاد کرده است . و برای رسیدن به این هدف در استراخان شرایطی تحت عنوان جاده ابریشم طراحی شده است .و در چهار چوب این شرکت نمایشگاههای بین المللی در استراخان برگزار می شود.

وی تصریح نمود: شرکت بین المللی جاده ابریشم محل تمرکز تولید کنند گان ایرانی و روسیه خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی آستراخان روسیه در باره بازدید خود و هئیت همراه از استان مازندران گفت:ما بازدید خوبی از استان مازندران داشته ایم و در آنجا تولیدی گل را دیدیم که سالیانه ۵میلیون گل رز تولید می کند و نکته مهم این که ما در روسیه واردات کل از کشور هلند داریم و دولت روسیه جدیدا دستور داده اند که جلوی واردات گل از هلند گرفته شود.

وی تصریح کرد: بازار گل روسیه سالیانه ۳میلیارد دلار چرخش مالی دارد و احتمالا افزایش نیز دارد

وی همجنین ضمن اعلام اینکه اتاق بازرگانی استاراخان حدود ۳هزار مغازه تحت پوشش دارد یاد اور شد اتاق بازرگانی در زمینه تجارت می تواند حمایت کند.

ویی وینوگوروف رئیس اتاق بازرگانی آستراخان روسیه ضمن تعریف از جاذبه های توریسیتی ایران بیان داشت : من از رشت به گرگان جنگل و کوه و زیر ساخت ها را دیدم و این نشان می دهد کشور ایران از بخش توریسم بالایی برخوردار است و این مسئله راهر کس ایران را از نزدیک ببیند می فهمد .

وی درخاتمه بیان داشت :چیز مهمی که من دیده ام و بسیبار برای من مهم است تمیزی شهر گرگان می باشد و بنده کمی حس حسادت به من نیز دست داده است .

لازم به توضییح می باشد که منطقه آستراخان یک بخش از ناجیه جنوب روسیه و وابسته به منطقه اقتصادی ولگا می باشد و واقع شدن این منطقه در تقاطع مسیر های تجارت بسترهای مناسبی را جهت توسعه ی زیر ساخت های حمل و منطقه فراهم آورده است منطقه آستراخان قطب استراتژیک و با اهمیت حمل و نقل می باشد که راههای ابی دریای خزر و رود ولگا را به شبکه خطوط آن و بزرگ راههای روسیه متصل می کند قطب حمل و نقل آستراخان در کوتاهترین مسیر اتصال اروپا از طریق روسیه به شرق آسیا و آسیای مرکز و کشورهای هند و پاکستان در اقیانوس هند قرار گرفته است .

IMG_8782 [1]IMG_8765 [2]

0 [3]
0 [3]