بهرامی رئیس اتاق بازرگانی و صنعت ومعدن گلستان دردیدار اوّلین هئیت روسی پس از تحریمها با بازرگانان و تجاراستان گلستان۴آیت مهم استان را بیان داشت

به گزارش گروه اقتصاد و بین الملل پایگاه خبری البرز گلستان با توجه به نتیجه توافق نهائی  هسته ای و در آستانه رفع تحریم های جمهوری اسلامی از سوی اتحادیه اروپا امروز اولین گروه اقتصادی از کشور روسیه ( آسترا خان) به سرپرستی ویی وینوگوروف رئیس اتاق بازرگانی آستراخان روسیه وارد استان گلستان شده و در جمع بازرگانان و تولید کنندگان در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی گرگان دیدار کردند.در این نشست قوانلو رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت و محمد زاده مدیر عامل شهرکهای صنعتی و بسنجیده مدیر کل اقتصادی استانداری و نماینده وزارت امور خارجه در گلستان حضور داشتند.

در این دیدار بهرامی رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ومعادن و کشاورزی استان درابتدا طی سخنانی خطاب به این هئیت ضمن برشمردن ویژگیها و پتانسیلهای خوب استان گلستان بیان داشت :دراین جمع که در حضور شما حضور دارند جمعی از فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی و تجار و مدیران مختلف دستگاههای دولتی و نماینده وزارت امور خارجه حضور دارند..

وی خطاب رئیس اتاق بازگانی آستراخان روسیه اعلام نمود: این جمع نشان دهنده این است که بخش خصوصی تمایل به مبادلات با آن کشور دارد و نظر دولت ورئیس جمهور اولویت را به تجارت با همسایگان داده اند.

وی افزود: اتاق بازرگانی استان گلستان ۸۳ سال عمر دارد و طرفیتهای بسیار بزرگی برای همسایه های خود بوجود آورده است .

بهرامی تصریح کرد: هر چنددر این مدت ما از ظرفیت آستراخان کمتراستفاده کردیم .

در ادامه بهرامی رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی گلستان برای هئیات روسی ۴ آیتم استان را تشریح کرد و اظهار نمود: من استان خود گلستان در ۴آیتم معرفی می خواهم بکنم اول رتبه سوم تولید طیور و رتبه دو تولید گندم در کشور را داریم و سوم رتبه ۱الی ۵ محصولات باقی کشور و بالای ۹۰گونه گیاهان و محصولات باغی در استان بدست می آید.

وی تصریح کرد: تولیدات ومحصولات استان بسیار پاک و سالم است و بالای ۳۰۰ هزار تن محصول باغی داریم و این ما را واداشته تعاملی خوبی با منطقه آستراخان داشته باشیم ..

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی استان گلستان سپس اعلام نمود: مطمئنا سرمایه گذاران آستراخان به این ظرفیت استان ما نیازمند هستند  و در سرمایه گذاریهای مشترک دویا سه شرکت زیر ساخت دارند و بقیه تجارت ما منطقه شما را برای تجارت و ترانزیت قبول دارند.

وی تصریح کرد: مطمئنا تجار ما قصدسفر به آستارا خان داشته و نگاه اتاق  بازگانی پس از رفع تحریمها ما را واداشته که حضور پررنگی در آنجا داشته باشیم

بهرامی درخاتمه بیان داشت : سرمایه گذاران آستراخان همچنین  می توانند از ظرفیت ترانزیتی ما نیز به حوزه افقانستان می توانند بهره مند شوند.

لازم به توضییح می باشد که منطقه آستراخان یک بخش از ناجیه جنوب روسیه و وابسته به منطقه اقتصادی ولگا می باشد و واقع شدن این منطقه در تقاطع مسیر های تجارت بسترهای مناسبی را جهت توسعه ی زیر ساخت های حمل و منطقه فراهم آورده است منطقه آستراخان قطب استراتژیک و با اهمیت حمل و نقل می باشد که راههای ابی دریای خزر و رود ولگا را به شبکه خطوط آن و بزرگ راههای روسیه متصل می کند قطب حمل و نقل آستراخان در کوتاهترین مسیر اتصال اروپا از طریق روسیه به شرق آسیا و آسیای مرکز و کشورهای هند و پاکستان در اقیانوس هند قرار گرفته است .

IMG_8754IMG_8753

IMG_8767IMG_8765

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۴:۴۶ ق.ظ

دیدگاه