وزیر بهداشت و درمان در گلستان : تامین هزینه های رایگان بارداری و نازایی از برنامه های مهم وزارت بهداشت است

کدخبر:۵۹۳۹۹

البرز گلستان/

  • دکتربهرام عین اللهی وزیر بهداشت و درمان  امروز در دیدار رئیس‌جمهور با مردم استان گلستان اظهار کرد: خداوند نعمت خود را بر این استان تمام کرده است و شکر نعمت هم به تعبیر رهبرانقلاب باید به صورت عملی باشد. استفاده حداکثری از ظرفیتها و تقویت اقتصاد مقاومتی یعنی شکر نعمت الهی را به جا اوردن است.

وی گفت: در این سفر مشکلات هر بخش به وزرای مربوطه گفته می شود و در نشست استانی امشب بررسی می شود.

عین اللهی افزود: وحدت قومیتها یکی از مسائل مهم مشاهده است که در واقع نشان ملی است که در این استان دیده ایم.

وزیر بهداشت، درمان و آموش پزشکی با اشاره به دشمنی دشمنان با ملت ایران گفت: دشمن به دنبال سرنگونی این نظام بوده و اول انقلاب شاهد این دشمنی و توطئه ها بودیم اما مردم کشور ما در امتحانات مختلف سربلند پیروز امدند.

وی  ادامه داد: تحریم ملت ایران ادامه همان دشمنی هاست که در حق ملت ایران شده است.

عین اللهی گفت: در کرونا با وجود تحریمها سربلند بیرون آمدیم و به گواهی سازمانهای جهانی ایرانی یکی از کشورهای موفق در امر پیشگیری و درمان بوده است.

وی ادامه داد: ۹۲ درصد در دوز اول، ۸۲درصد در دوز دوم و ۴۵ درصد مردم در دوز سوم واکسینه شدند که این رقم در کشورهای پیشرفته به ۶۰ درصد می رسد.

وزیر بهداشت گفت: ما یک درس از تاریخ  باید بگیریم و آن این است که باید به خود اعتقاد پیدا کنیم و به خودکفایی برسیم و در صورت وابستگی باید هر روز با مشکل تحریم مواجهه باشیم.

وی در خصوص برنامه نهایی وزارت بهداشت در آزادشهر و رامیان گفت: پیشنهاد ما این است در این دوشهرستان شورای سلامت شکل بگیرد و مسائل در آنجا بررسی شود.

وی تقویت شبکه بهداشتی و بهورز را بااهمیت خواند و گفت: کشت گیاهان دارویی کار پایه ای است که باید در این این مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

عین اللهی ادامه  داد: بحث بحران جمعیت یکی از مسائل مهم کشور است که با آن مواجه هستیم و کشور در رشد جمعیت در وضعیت قرمز بحرانی می باشد.

وی گفت: تامین هزینه های رایگان بارداری و نازایی از برنامه های مهم وزارت بهداشت است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: خطر اینده ما نیروی انسانی است جمعیت به سمت پیری پیش می‌رود  و با این روش  در آینده نیروی کار و تولید وجود ندارد.

وی گفت: همه اعضای دولت به ریاست اقای رییسی هم قسم شدیم  تنها قول به مردم ندهیم وباید عمل کنیم و در واکسیناسیون این قول را عمل کردیم.

در ابتدای این مراسم غلامعلی کوهساری نماینده مردم آزادشهر و رامیان برخی از مشکلات و خواسته های مردم حوزه انتخابیه خود را بیان کرد.

وی گفت: مالیات به کشاورزان، ارتقای بیمارستان آزادشهر، بهسازی جاده رامیان و شاهرود، احداث زمین فوتبال در آزادشهر، اصلاح شبکه آب شرب آزادشهر، بهره برداری از سد قره چای، احداث بیمارستان رامیان و… بخشی از خواسته های مردم است که در شورای اداری امشب استان در مورد آنها تصمیم گیری خواهد شد.

انتهای پیام/

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۸:۵۶ ب.ظ

دیدگاه