- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

نماینده مردم غرب استان گلستان در مجلس شورای اسلامی: بیشترین سهم ایجاد اشتغال استان در بخش بنگاههای کوچک و متوسط است

 نماینده مردم بندرگز، ترکمن، کردکوی و گمیشان در مجلس شورای اسلامی گفت: بیشترین سهم ایجاد اشتغال ایجاد شده در این  استان در بخش بنگاههای کوچک و متوسط است

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان ربه نقل از وابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی گلستان، محمد جواد نظری مهر به مناسبت گرامیداشت روز حمایت از صنایع کوچک اظهار داشت: صنایع کوچک جایگاه بسیار مهمی در تولید و صنعت دارند و بر این اساس در تقویم رسمی کشور ۲۱ مرداد به عنوان روز صنایع کوچک نام‌گذاری شده است.

به گفته وی نقش تاثیرگذار صنایع کوچک در افزایش تولیدات صنعتی در سطح استان گلستان مشهود است و بر این اساس توسعه بنگاه‌های کوچک اقتصادی نیازمند انعطاف‌پذیری، کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری می باشد.

نظری مهر افزود: صنایع کوچک با توانمندی‌های خود می‌توانند با از میان برداشتن مشکلاتی همچون بیکاری و توزیع ناعادلانه درآمد، نقش مهمی را در توسعه اقتصادی در اتستان گلستان  بر عهده گیرند.

وی یادآور شد: بنگاههای کوچک و متوسط امروزه به عنوان عامل عمده رشد ساختار صنعتی بسیاری از کشورها محسوب می شوند و صنایع کوچک برای بسیاری از کشورهای در حال توسعه بسیار حائز اهمیت می باشد.

نماینده مردم شهرستان های غرب استان گلستان ادامه داد:  به همین منظور در راستای حمایت از صنایع کوچک کشور و ترغیب تصمیم گیران کلان کشور به توجه بیشتر به نقش و جایگاه سازمانهای توسعه ای در برنامه ریزی کلان کشور، بررسی راهکارهای توسعه زیر ساختهای صنعتی و همچنین توسعه صنایع کوچک کشور با محوریت توجه به تولید صادرات گرا و ایجاد اشتغال پایدار برای آن برنامه ریزی کرد.

وی گفت: مهمترین نقش و اهمیت صنایع کوچک و متوسط را می‌توان در توسعه صنعتی و اقتصادی، کمک به توزیع عادلانه درآمد، اشتغال‌زایی، تسریع توسعه صنعتی در نقش اقمار صنایع بزرگ و ایجاد ارزش افزوده برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: تقویت و توسعه صنایع کوچک نقش مهمی در ایجاد اشتغال مولد ایفا می کند  و می تواند در کاهش بیکاری که امروزه یکی از دغدغه های اساسی جامعه است کمک شایانی کند.

نظری مهر افزود:  حمایت از برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی، برگزاری دوره های آمورشی و تخصصی، تورهای صنعتی و اجرای پروژه خوشه های صنعتی باید مورد توجه متولیان حوزه صنایع کوچک قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تنوع صنایع مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان گفت: پیدا کردن بازار مناسب و فراهم کردن زیر ساخت‌ها وحمایت ها بانکها و دسترسی به تسهیلات واینکه برای نجات و رونق اقتصاد کشور از دیگر مواردی  است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی  باید بنگاه‌های کوچک و متوسط در کنار بنگاه‌های بزرگ قرار داشته باشند و این مهم میسر نخواهد شد مگر با تامین زنجیره تولید است.

0 [1]
0 [1]