مهاجرمعاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان: ماسک زدن و واکسیناسیون عمومی بهترین همراهی مردم با کادر درمان است

کدخبر:۵۹۰۶۳

البرز گلستان/

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با تاکید بر نقش مردم در مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: اقدامات پیشگیرانه همچون ماسک زدن و واکسیناسیون عمومی بهترین همراهی مردم با کادر درمان است و زمینه ساز کاهش فوتی ها و بستری هاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان سید علی مهاجر  شنبه ۳۰بهمن در نود و یکمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ضمن تقدیر از همراهی کادر درمان تصریح کرد: با توجه به اینکه آمار فوت در افراد واکسینه نشده ۶ برابر واکسینه شده است، از همه مردم می خواهیم در واکسیناسیون همگانی مشارکت کنند.

وی افزود: تاکنون بیش از ۹۷.۳ درصد واجدین شرایط استان دز اول، ۸۳ درصد دز دوم و ۲۶.۶ درصد هر ۳ دز واکسن را دریافت کرده اند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان یادآور شد: در حال حاضر ۲شهرستان رامیان و گنبدکاووس در وضعیت نارنجی و باقی شهرستان های استان در وضعیت قرمز قرار دارند.

سید علی مهاجر خاطر نشان کرد: در حال حاضر در استان گلستان ۵۴۱ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۰۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۵۲ نفر به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

وی ادامه داد: ۱۴ کمیته امنیتی و انتظامی، دستگاه های اجرایی، واحد‌های صنفی، علمی و تحقیقات، فرهنگی اجتماعی، حمل و نقل و راهداری، اطلاع رسانی، روستایی، هماهنگی شهرستان ها، فناوری، بازرسی، حراست، اقتصادی و طرح شهید سلیمانی همچون گذشته ذیل ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا فعالیت دارند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: نظارت بر اقدامات کمیته ها به عهده دانشگاه علوم پزشکی است و اعضای ستاد و مسئولین کمیته ها باید نسبت به حضور در جلسات و اجرای مصوبات دغدغه مند باشند.

سید علی مهاجر با بیان اینکه ارائه گزارشات خلاف واقع پذیرفته نیست و کوتاهی در کار محسوب می شود ، تاکید کرد: از کمیته های موفق و مدیران فعال در حوزه پیشگیری و مقابله با کرونا تقدیر خواهد شد.

وی گفت: فعال سازی کمیته های ستاد مقابله با کرونا شهرستان ها ضروری است و می تواند در دستیابی به اهداف ستاد موثر واقع شود.

لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه دکتر گل فیروزی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گزارشی از آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان و اجرای واکسیناسیون عمومی ارائه کرد و پیرامون آن تبادل نظر و تصمیم گیری صورت گرفت.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۵:۱۲ ب.ظ

دیدگاه