- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

رئیس سازمان صنعت و معدن وتجارت گلستان دراولین همایش نماد اعتماد الکترنیکی کشور در استان :نماداعتماد یک مجوز برای خرید و فروش الکترونیکی می باشد

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان اولین همایش نماد اعتماد الکترنیکی در کشور امروز باحضور علی اصغر توفیق معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت معدن و تجارت و مرگدری معاون استاندار و قوانلو مدیر کل صنعت و معدن و خزائی مدیر کل پست و سایر مسئولین اجرائی استان در محل دانشگاه آزاد اسلامی گرگا ن برگزار گردید

مهندس قوانلو در  بیان نمود: در برخی استان ها از جمله تهران و مازندران ضریب نفوذ اینترنت به ۹۰ و ۱۰۰ درصد هم رسیده است.

وی افزود: در استان ما یکی از دلایل ضریب پایین تر نفوذ اینترنت روستایی بودن استان است که امیدوار هستیم با توجه بیشتر اینترنت در روستاها به ضریب بالاتری برسیم.

قوانلو مدیر کل صنعت و معدن وتجارت گلستان در ادامه با اشاره به حجم تجارت جهانی که در مرز ۲۰ هزار میلیارد دلار است، گفت: حجم تجارت الکترونیک از این مقدار هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار است که ۹ درصد تجارت جهانی را شامل می شود.

وی افزود: آمار تجارت الترونیک در کشور ما پایین است و باید فرهنگ سازی کنیم تا بتوانیم این تجارت را در کشور گسترش دهیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در ادامه بیان کرد: ما در نانو و هسته ای جزو ۱۰ کشور اول جهان هستیم ولی در تجارت الکترونیک در بین ۱۹۸ کشور جهان رتبه ۱۰۰ داریم.

قوانلو افزود: نماد یک مجوز برای خرید و فروش الکترونیکی می باشد که وزارتخانه جهت ساماندهی تجارت الکترونیک نماد الکترونیک را معرفی می کند که یک مجوز برای فروش الکترونیک می باشد.واین جارت الکترونیک در سال ۸۳ در کشور مصوب شد و مهم ترین هدف ما از برگزاری این همایش اعتماد سازی نماد الکترونیک است تا تلنگری به افکار عمومی زده شود و بتوانیم به آمار قابل قبولی در این تجارت برسیم.

رئیس سازمان صنعت و معدن وتجارت در خاتمه بیان داشت :  تاکنون در استان۱۱۱ شرکت نماد اعتماد الکترونیک گرفتند. و ۳۵۷ شرکت و فرد حقیفی نیز جهت دریافت این نماد ثبت نام کردند. و سهم ما از تجارت الکترونیک کشور ۲ درصد است.

0 [1]
0 [1]