معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت معدن و تجارت در همایش گلستان:در دولت جدید بیشترین درخواست های تجارت الکترونیک از سوی استان گلستان ارسال شده است.

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان اولین همایش نماد اعتماد الکترنیکی در کشور امروز باحضورم علی اصغر توفیق معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت معدن و تجارت و مرگدری معاون استاندار و قوانلو مدیر کل صنعت و معدن و خزائی مدیر کل پست و سایر مسئولین اجرائی استان در محل دانشگاه آزاد اسلامی گرگا ن برگزار گردید دراین همایش  علی اصغر توفیق عاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت معدن و تجارت همایش  گفت: در دولت جدید بیشترین درخواست های تجارت الکترونیک از سوی استان گلستان ارسال شده است. وسامانه تدارکات الکترونیک دولتی طراحی شده و خرید الکترونیک برای دولت در حال اجباری شدن است.

وی افزود: این موضوع باید به صورت جدی توسط مسئولان استان پیگیری شود و در جلسات تصمیم گیری استان مانند شورای اداری مطرح شده و از سوی مدیران ارشد استان حمایت همه جانبه شود.

وی با بیان این که می توانیم گلستان را پایلوت تجارت الکترونیک کشور کنیم، گفت: در دنیا دو نوع تجارت بنگاه با بنگاه که بیشتر دولتی است و بنگاه با مصرف کننده داریم و در ایران بیشتر نوع دوم مطرح است.

مهندستوفیق با بیان این که سال گذشته ۵۰ هزار میلیارد تومان تجارت الکترونیک در کشور انجام شد، ادامه داد: بخش مصرف کننده در تجارت الکترونیک از دولت جلوتر است.

وی در ادامه افزود: فضایی که برای فعالیت های الکترونیک فراهم شده بسیار خوب است و می توان کارآفرینی و اشتغال حداکثری در این حوزه ایجاد کرد.

وی در ادامه، به زیرساخت های لازم برای توسعه تجارت الکترونیک اشاره کرد و بیان کرد: یکی از مشکلات این است که هر کسی می تواند سایت بزند و مردم اعتماد زیادی به بخش فروش الکترونیک ندارند، اما می توان به واسطه نماد الکترونیک، این اعتماد را ایجاد کرد و برای سایت ها استاندارد تعریف کرد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: یازده هزار سایت در کشور نماد اعتماد را دریافت کردند و این نماد دارای ۵ سطح استاندارد است.

وی بیان کرد: شرکت های داخلی تنها موفق به کسب ۲ ستاره از ۵ ستاره شده اند.باید نماد الکترونیک بیشتر معرفی شود و از سویی امضای دیجیتال هم فراگیر شود.

علی اصغر توفیق معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت معدن و تجارت در خاتمه بیان داشت: در حال حاضر ۳۵۰ هزار امضای الکترونیک در کشور داریم و این عدد باید به ۲۰ میلیون امضا برسد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۲ ق.ظ

دیدگاه