عابدی رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان گلستان: به لحاظ نسبت رشدلایحه ۱۴۰۱ به مصوب قانون ۱۴۰۰ در رتبه پنجم کشوری قرار داریم

کدخبر:۵۸۱۹۹

البرز گلستان/نشست خبری دکتر زنگانه استاندار گلستان با حضور معاونین و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در سالن شهید رجایی استانداری با حضور خبرنگاران استان برگزارشد.

در این تشست قدرت الله عابدی رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان گلستان اظهار کرد:این اعتقاد راسخ است که توسعه همه جانبه استان ، با همت ، تلاش و نقش آفرینی مدیریت ارشد استان، نماینده محترم ولی فقیه ، نمایندگان محترم مجلس ، دستگاه های اجرایی ، مردم شریف و اصحاب رسانه تحقق می یابد.
وی افزود:خواسته ما از رسانه ها در نشست های مختلف این بوده که در سطح ملی مطالبه گری کنیم، بتوانیم موضوعات توسعه استان را سرعت ببخشیم. قطعاً نکاتی که دوستان اشاره فرمودند ،رتبه بیست و پنجم در نسبت رشد درآمدهای عمومی لایحه به مصوب قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و سهم نیم درصدی با رتبه بیست وچهارم که بحث فنی و با هدف بهره گیری حداکثری استان از ظرفیت های قانونی است ، نکته اول اینکه میزان تخصیص اعتبارات هزینه ای و تملک ، به میزان وصول درآمدها ی عمومی بستگی دارد . نکته دوم اینکه ، میزان وصولی و تحقق درآمدها فراتر از درآمد مصوب باشد بصورت مازاد درآمد به استان ابلاغ می گردد. براین اساس تلاش شده تا درآمد عمومی متناسب با ظرفیت های استان و حتی با رقم کمتری در لایحه درج شود. پس رتبه ۲۴ ام در درآمدهای عمومی رتبه خوبی است .
رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان گلستان  در ادامه گفت:اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای سهم استان از ۲٫۵ درصد سال ۱۳۹۸ به حدود ۳٫۱ درصد و رتبه استان از هیجدهم به پانزدهم ارتقا ء یافته است . به لحاظ نسبت رشدلایحه ۱۴۰۱ به مصوب قانون ۱۴۰۰ در رتبه پنجم قرار داریم .همچنین شاخص سرانه اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای به ازای هر گلستانی ، ۱۰۷۴۱۹۲ تومان می باشد در حالی که این شاخص برای ۳۱ استان کشور برابر ۸۱۸۷۸۷ تومان و رتبه استان در این شاخص چهاردهم می باشد.
عابدی سپس در ادامه تصریح کرد:در اعتبارات هزینه ای استان با سهم ۳٫۱۶ درصد در رتبه سیزدهم و . به لحاظ نسبت رشدلایحه ۱۴۰۱ به مصوب قانون ۱۴۰۰ در رتبه ششم قرار داریم .
قابل ذکر است که استان با سهم ۱٫۲۵ درصد مساحت در رتبه بیست و یکم کشور و به لحاظ جمعیت با ۲٫۱۵ درصد در رتبه چهاردهم قرار دارد.
وی خاطرنشانکرد:یکی از ویژگی های مهم لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ ، تشکیل صندوق پیشرفت و عدالت در استان هاست که ۱۵۰ هزار میلیارد تومان منابع برای این صندوق در کشور پیش بینی شده است. قطعا با تشکیل این صندوق عدالت و توسعه اتفاق های خوب و بزرگی رقم خواهد خورد.
ویژگی دیگر لایحه بودجه کاهش ۵ واحد درصد بنگاه های اقتصادی ، تولیدی و اشتغالزا در درآمد های مالیاتی می باشد .
وی در ادامه گفت:هدف و تلاش مجموعه مدیریتی استان این بود که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ سهم اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای به حدود ۳ درصد برسد که الحمدالله با همت و تلاش استاندار محترم ، نمایندگان محترم مجلس ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و دستگاههای اجرایی به ۳٫۱ درصد رسیده است که بتوانیم اقدامات شایسته را برای مردم شریف استان انجام پذیرد.
عابدی در خاتمه خاطرنشانکرد:از جناب آقای دکتر زنگانه استاندارمحترم و مجمع محترم نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بابت اهتمام ویژه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ تشکر می نمایم.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۳۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲:۴۸ ب.ظ

دیدگاه