هزارجریبی مدیرکل امور مالیاتی گلستان اعلام کرد : پایان دی آخرین مهلت تعیین تکلیف دستگاه‌های کارتخوان

کدخبر:۵۷۹۳۱

البرز گلستان/پایان دی آخرین مهلت تعیین تکلیف دستگاه‌های کارتخوان است
مدیرکل امور مالیاتی گلستان : پایان دی آخرین مهلت تعیین تکلیف دستگاه‌های کارتخوان است و در صورت ثبت نشدن در سامانه مالیاتی، غیرفعال می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان گلستان ، هزارجریبی مدیر کل امور مالیاتی گلستان گفت : پایان دی آخرین مهلت تعیین تکلیف دستگاه‌های کارتخوان است دستگاه‌های کارتخوان که در سامانه امور مالیاتی ثبت نشوند، غیرفعال می‌شوند.
هزارجریبی افزود : صاحبان این دستگاه‌ها تا پایان دی فرصت دارند در پنجره واحد خدمات مالیاتی، اطلاعات دستگاه شان را وارد و آن‌ها را شناسه دار کنند.
وی گفت : ساماندهی دستگاه‌ها و درگاه‌های پرداخت الکترونیک تکلیفی برای بانک مرکزی و نظام مالیاتی بوده که با همکاری سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی در حال انجام است.
مدیر کل امور مالیاتی گلستان همچنین گفت : تمامی فعالان اقتصادی دارای ابزار پرداخت‌های بانکی با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir برای ایجاد تناظر بین دستگاه‌های کارتخوان و پرونده مالیاتی حداکثر تا پایان دی ماه اقدام کنند.
هزارجریبی با تاکید بر اینکه ساماندهی دستگاه‌های پرداخت الکترونیکی نیازمند مشارکت مردم و فعالان اقتصادی است گفت : تاکنون چهار میلیون دستگاه توسط بانک مرکزی غیرفعال شده و این فرصت به مردم و فعالان اقتصادی داده شده که به صورت خوداظهاری دستگاه‌های پرداخت الکترونیکی، تعیین تکلیف شود.
وی همچنین از اجرای طرح الکترونیکی اخذ مالیات بر ارزش افزوده در نقل و انتقالات وسایل نقلیه و موتورسیکلت‌ها با همکاری نیروی انتظامی خبر داد.

مدیر کل امور مالیاتی گلستان گفت : مالیات بر خانه‌های خالی ، خانه‌ها و خودرو‌های لوکس از تکالیف مالیات در قانون بودجه ۱۴۰۰ است که قانون شده یا در مسیر قانونی شدن است و هدف اصلی هم قبل از نگاه درآمدی ، نگاه تنظیم‌گری بازار ، مبارزه با سوداگری و اجرای عدالت اقتصادی و مالیاتی است.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۳:۰۵ ب.ظ

دیدگاه