- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در گلستان:شهید سلیمانی مجموعه‌ای از تمام خصائص و صفات بوده‌اند که به چنین درجه‌ای رسیدند


کدخبر :۵۷۴۶۰

البرز گلستان/  سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی چهارشنبه شب ۸ دی ماه در سفر خود به استان گلستان در یادواره ۵۰۰ شهید خراسانی مقیم استان گلستان که در شهر علی‌آباد کتول برگزار شد ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گفت: در ایامی قرار داریم که مناسبت‌های مختلفی را در خود دارد، ایامی که متعلق به مادر شهیدان حضرت فاطمه (س) است، در آستانه حماسه ۹ دی و سالروز شهادت حاج قاسم عزیز قرار داریم که تمام این مناسبت‌ها را گرامی می‌داریم.
وی افزود: مقام معظم رهبری اخیراً در سخنانی شهادت را قله‌ای دانستند که برای رسیدن به آن باید مسیری را طی کرد، مسیری که نیاز به شناخت، بصیرت و تلاش دارد. شهادت به هر فردی اعطا نمی‌شود و فرد باید دارای زمینه‌هایی باشد تا به مقام شهادت برسد. وقتی رهبر معظم انقلاب از مکتب حاج قاسم یاد می‌کنند یعنی شهید سلیمانی مجموعه‌ای از تمام خصائص و صفات بوده‌اند که به چنین درجه‌ای رسیدند. شهدا در هیچ بخشی از زندگی به فکر خود نبودند و با تمام وجودشان مشغول تلاش، جهاد و ایثار بودند و سرانجام جاودان شدند.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه همه ما وظیفه‌ای در برابر فداکاری و ایثارگری شهدا، جانبازان و آزادگان داریم افزود: اگر تجلی انسان کامل شهادت است باید فضا را برای شناخت و حرکت به این سمت فراهم کنیم. خانواده‌های این عزیزان نیز بهترین افراد برای معرفی شهدا هستند و همه ما باید همراه با یکدیگر در مسیر شهدا که همان مسیر امام زمان (عج) است حرکت کنیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران [1] ادامه داد: در هفته اخیر توفیق حضور در بین خانواده‌های شهدای ارامنه را داشتیم. خداوند در بین تمام ادیان و اقوام شهدایی را قرار داده است تا به ما یادآوری کند ما می‌توانیم در مسیر آنان حرکت کنیم. شهدا حجت‌های سنجش ما در روز قیامت و روز حساب هستند و بهانه‌ای نداریم که در آن روز بگوییم ما آگاهی نداشتیم، زیرا شهدا در کنار ما بوده‌اند.
در این مراسم با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران [1] از خانواده‌های معظم شهیدان مدافع حرم، شهید قاسم تیموری، شهید اسماعیل زاهد پور، شهید افشین ذورقی، شهید احمد غلامی، شهید مهدی شکوری، شهید جواد سنجه ونلی، شهید محمدرضا شیبانی مجد، شهید سید احسان حاجی حتم لو، شهید یداله ترمیمی، شهید صادق شیبک، شهید مصطفی خوش محمدی، شهید غلامعلی تولی، شهید قاسم غریب، شهید علیرضا صفر پور جاجرمی، شهید قربان نجفی، شهید حجت اله نوچمنی، شهید سید رضا حسینی نوده و شهید سید محمد حسین میردوستی تقدیر به عمل آمد.
همچنین کتاب آلاله‌های رضوی استان گلستان نیز با حضور دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رونمایی شد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران [1] همچنین در این سفر با خانواده شهیدان یعقوب و عباسعلی زنگنه، جانباز ۷۰ درصد علیرضا رهدار، جانباز ۷۰ درصد عقیل اخلی، جانباز ۷۰ درصد ابراهیم بهلکه و جانباز ۶۰ درصد جعفر غریب آبادی در شهر علی آباد کتول دیدار و گفت‌وگو کرد.
بازدید از شرکت کشت و صنعت خاوردشت شهرستان علی‌آباد کتول از دیگر برنامه‌های نخستین روز سفر قاضی‌زاده هاشمی به استان گلستان بود.
انتهای پیام/

0 [2]
0 [2]