مهاجرمعاون سیاسی، امنیتی اسندار گلستان در جلسه ستاد کرونا ی استان :اولویت ما اقدامات فرهنگی و ترغیب مردم به انجام واکسیناسیون است

کد خبر:۵۷۱۵۳

البرز گلستان:

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت حفظ سلامت عمومی جامعه اظهار کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون همگانی منجر به کاهش ابتلا و در عین حال فوتی های کرونا می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان سید علی مهاجر در هشتاد و یکمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار به عموم مردم خصوصا پرستاران از جان گذشته و کادر درمانی استان تصریح کرد: جامعه نخبگان و افراد ذی نفوذ شهری و روستایی در اغنای افراد واکسن نزده و ترغیب آنها به واکسیناسیون نقش بسزایی دارد.
وی افزود: اولویت ما اقدامات فرهنگی و اغنایی برای ترغیب مردم به واکسیناسیون است و در صورت عدم پاسخ مناسب اقدامات سلبی مورد توجه قرار می گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: علاوه بر اهمیت تبریک روز پرستار به این قشر از جان گذشته باید پرداخت مطالبات آنها مورد توجه جدی قرار گیرد.
سید علی مهاجر یادآور شد: در موضوع حضور دانش آموزان در کلاس های درس حفظ جان و سلامت روانی جامعه بسیار پراهمیت است و در این مسیر اولیای مدارس، مدیران آموزش و پرورش و فرمانداران باید دغدغه ها را کاهش دهند.
وی ادامه داد: طرح مدیریت هوشمند کرونا از فردا آغاز می شود و در اولین فاز حراست ها باید از کارمندان واکسن نزده است پی سی آر ۷۲ ساعته اخذ کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان خاطر نشان کرد: شهرستان های کردکوی و ترکمن در وضعیت زرد و خوشبختانه باقی شهرستان های استان در وضعیت آبی قرار  دارند.
سید علی مهاجر تاکید کرد: آمار ابتلا در استان به نسبت کشور همچون ۸ استان دیگر در وضعیت ایستا قرار دارد و گلستان جزو ۱۸ استان بدون فوت کشور است.
وی اظهار کرد : تعداد ۱۹۹ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۴۸ بیمار در icu بستری و ۱۷ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل اند و در ۲۴ ساعت گذشته نیز فوتی در استان نداشتیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان ادامه داد: تا کنون بیش از ۲ میلیون و ۳۶۰هزار دُز واکسن در استان تزریق شده که بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر دُز اول را دریافت کرده اند و بیش از یک میلیون و ۶۰ هزار شهروند هر دو دُز را تزریق کردند یعنی ۸۹ درصد دز اول و ۷۲ درصد دو دز را دریافت کرده اند.
لازم به ذکر است در این جلسه دکتر فاضل فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آخرین وضعیت کرونا در استان را تشریح کرد و همچنین مدیران کل آموزش و پرورش، دفاتر امور اتباع ، شهری و روستایی استانداری گلستان آخرین اقدامات و وضعیت واکسیناسیون و اجرای پروتکل های بهداشتی در سطح اتباع خارجه، شهرها و روستاهای استان شهرها و روستاهای استان را ارائه کردند و پیرامون آن تبادل نظر و تصمیم گیری صورت گرفت
 انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۹:۳۷ ق.ظ

دیدگاه