برگزاری چهارمین جلسه کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات پیشگیری از کرونای استان گلستان /مهدوی نیا مدیرکل ارشاد اسلامی گلستان:عادی انگاری و دورهمی شب یلدا خطر پیک جدید کرونا را در پی دارد

کد خبر:۵۷۰۲۶

البرز گلستان:

چهارمین جلسه کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات پیشگیری از کرونای استان گلستان با حضور سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و جمعی از اهالی رسانه در پیش از ظهر امروز سه شنبه ۱۶ آذر ماه تشکیل شد.

در ابتدای جلسه حسن دیلم مسئول گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته در حوزه ی پیشگیری از کرونا و دعوت به واکسن پذیری بخصوص در شهرستان هایی که میزان واکسن پذیران به نسبت جمعیت کمتر بوده است، گفت: تلاش های صورت گرفته از سوی فعالان رسانه ای و نیز اهالی فرهنگ و هنر در بستر مجازی احصا شده و قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه رسانه های مکتوبی که در فضای مجازی کانال ها و صفحات دارند، حتما در خصوص این مهم اطلاع رسانی نمایند، افزود: با توجه به مشاهده جهش جدید ویروس کرونا در دنیا و احتمال انتقال آن به کشورمان، باید همچنان توجه ویژه ای به رعایت دستورالعمل های بهداشتی نشان دهیم.

در ادامه اکبرمهدوی نیا سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، نیز ضمن گرامیداشت ۱۶ آذر ماه روز دانشجو و قدردانی از کادرپرتلاش درمان و فعالان عرصه ی فرهنگ، هنر و رسانه که از زمان پاندمی کرونا از هیچ کوششی فروگذار نبوده اند، گفت: یکی از راه‌های مهار کرونا، تغییر سبک زندگی و عادت واره‌ های پیشین است که برای رسیدن به آن؛ باید به تولید محتوای متناسب با نیازها، سلایق، علایق و ذائقه‌ های افراد مختلف جامعه توجه داشت.

وی با اشاره به تاکیدات استاندار محترم در جلسات پیشگیری و مبارزه با کرونای استان در خصوص اینکه هرگونه برپایی تجمعات و نشست های گروهی باید با مجوز ستاد کرونا انجام بشود، گفت: همچنین استاندار محترم توجه  و تاکید ویژه ای به نحوه فعالیت و عملکرد کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات پیشگیری از کرونای استان گلستان دارد.

مهدوی نیا ادامه داد: متاسفانه در پی واکسیناسیون؛ شاهد عادی انگاری در برخی مردم هستیم و معتقدم عادی انگاری و دورهمی شب یلدا خطر پیک جدید کرونا را در پی دارد.۶

وی همچنین به در پیش داشتن روز پرستار و ضرورت تقدیر از این قشر خدوم اشاره کرد و گفت: ویروس جهش یافته ی جدید کرونا را باید جدی بگیریم و از تمام ظرفیت های رسانه ای برای تاکید بر رعایت مستمر دستورالعمل های بهداشتی و نیز واکسیناسیون باید همچنان استفاده کنیم.

مهدوی نیا در پایان ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از تولیدات کوتاه و خلاقانه تصویری اهالی فرهنگ و هنر با محوریت پیشگیری و واکسیناسیون کرونا، گفت: امیدوارم با اطلاع رسانی آگاهانه و خلاقانه و بهره مندی از تمام ظرفیت های رسانه ای و نیز با مشارکت های مردمی، شاهد پایان یافتن ویروس کرونا باشیم. در این جلسه صفر علی به نمایندگی از صداوسیمای گلستان شابدین معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی افتخاری مدیر مسئول البرز گلستان و صبح گلستان و سایر خبرنگاران در راستای برنامه و اهداف رسانی مطالبی را بیان کردند.

همچنین در خصوص عادی انگاری ها، ضرورت توجه رسانه ای به شهرستان ها و مناطقی که واکسن پذیری کمتری داشتند و نیز مناسبت های تقویمی پیش رو مطالبی را مطرح و درباره ی آن بحث و گفت و گو کردند.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۴:۲۰ ب.ظ

دیدگاه