حجت الاسلام دکتراحمدی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان:شورای هماهنگی به لحاظ اینکه از بطن انقلاب بیرون آمده برای انسجام بخشی اهداف نظام تعریف شده است .

به گزار ش گروه فرهنگ پایگاه خبری البرز گلستان حجت الاسلام و المسلمین  احمدی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان به مناسبت ۱۲ مرداد سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان حضور پیدا کردند.

وی در ابتدا در باره فلسفه وجودی شورای هماهنگی تبلیغات بیان نمودند: شورای هماهنگی بر اساس یک نیاز در بدو انقلاب نه به عنوان یک سیستم و سازمان بلکه به عنوان یک مجمع از مجریان و مبلغان اسلامی به فرمان امام خمینی (ره)شکل گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمدی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان در باره تاسیس این سازمان اظهار نمود  : شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سال ۵۷ تا ۶۰ به نحو رسمی ساختارش تعریف و در۱۲ مرداد سال ۵۹ به طور رسمی تشکیل و برای خارج شدن از حالت سنتی در سال ۷۳ مصوبه ای را از وزارت کشور گرفت .

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان ساختار شورای هماهنگی بیان نمود: ساختار شورای هماهنگی یک ساختار مستقل بود که زیر مجموعه رهبری قرار گرفت و مقام معظم رهبری حکم رئیس شورای هماهنگی را صادر کرد.وشورای هماهنگی به لحاظ اینکه از بطن انقلاب بیرون آمده برای انسجام بخشی اهداف نظام تعریف شده است .

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان در باره بودجه اجرائی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح نمود: یک بودجه متمرکزی از سوی شورای هماهنگی تبلیغات کشور به استان ها تخصیص داده می شود که صرف اجرای برخی از برنامه ها می شود.

دکتر احمدیدر باره امتیاز ویژه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار نمود: شورای هماهنگی با نگاه مدیریت مشارکتی در استان فعالیت می کند و ۲۲ مجموعه عضویت دارندویکی از امتیازات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مدیریت برنامه های پیش بینی نشده است.

حجت الاسلام احمدی همچنین اعلام نمود که :شورا درمسائل و رخدادهای ملی و منطقه ای پیش بینی نشده براساس چهار مولفه “سرعت، دقت، زمان و هزینه” موضع گیری و برنامه ریزی برای حضور مردم در صحنه انجام می دهد

وی در ادامه افزود:  : شورای فرهنگ عمومی استان نقش خود را به خوبی انجام نمی دهد و چون باید بتواند این فضای سیاسی  را در استان تعدیل نماید و به شارژ فرهنگی جامعه بپردازد.

رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی گلستان گفت: مراجع فرهنگی و دینی استان بایستی تلاش نمایند، سیاست ذیل فرهنگ دینی و نظام ولایی قرار گیرد و لازمه آن نیز تغییر نگرش در گروه های سیاسی است.

وی درباره مقابله با تهاجم فرهنگی اظهار داشت: وبای فرهنگی در جامعه موج می زند ولی کسی حواسش به آن نیست ، برای مقابله با تهاجم فرهنگی ، دستگاه های فرهنگی باید ذیل یک قرارگاه واحد قرار گیرند و بصورت هماهنگ تصمیمات اتخاذ و اجرا شود و باید از بخشی نگری پرهیر نمایند.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به برنامه های سالروز تاسیس شورای هماهنگی ، افزود: همایش پیشگامان حضور در روز ۱۲ مرداد با حضور مجموعه تاثیرگذار و مدیران و مسئولان و افرادی که در حوزه شورای هماهنگی فعالیت دارند در سالن اجتماعات سازمان همیاری شهرداری های استان برگزار می شود.

 حجت الاسلام دکتراحمدی در خاتمه در باره عمده برنامه های شورای هماهنگی بیان نمود: عمده برنامه های شورای هماهنگی برنامه های از پیش تعیین شده است و به فراخور بومی سازی برنامه ها نیز اتاق فکری با حضور دستگاه ها تشکیل شده و برایند نظرات این اتاق فکر در راستای حضور و جذب جوانان در راستای اندیشه های انقلاب اسلامی در مراسم هایی همچون یوم الله ۲۲ بهمن نمود پیدا خواهد کرد.

004DSC_0853

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۷:۳۹ ب.ظ

دیدگاه