- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

میقانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان ازبهره مندی اهالی روستای محروم “مردم‌دره” شرق گلستان از خدمات کاروان سلامت هلال‌احمر خبرداد

کد:۵۶۸۹۲

البرز گلستان/

اهالی”مردم‌دره” گلستان از خدمات کاروان سلامت هلال‌احمر بهره‌مند شدند

کاروان سلامت و خدمات بشردوستانه جمعیت هلال احمر گلستان روز سه شنبه به همراه جمعی از پزشکان، روانشناسان و کارشناسان مربوط به اهالی روستای محروم و مرزی “مردم‌دره” و روستاهای اطراف آن در شرق این استان خدمات ارایه کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان  افزود: این کاروان به مناسبت روز جهانی داوطلب با مشارکت کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و با همکاری جمعی از خیرین به این منطقه مرزی گلستان اعزام شدند.

فرهاد میقانی کمک به محرومان و ارتقای سطح سلامت و بهداشت روستاییان را از جمله اهداف اعزام این کاروان برشمرد و اظهارداشت: در این کاروان ۲۰ پزشک عمومی، متخصص ، فوق تخصص و ماما و گروهی متشکل از روانشناسان و کارشناسان نهادهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور داشتند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان در بخشی دیگری با اشاره به افتتاح خانه هلال روستایی” مردم دره” در این روز یادآور شد : با بهره برداری این واحد خدماتی، مجموع خانه های هلال در استان گلستان به ۲۵۸ واحد افزایش یافت.
میقانی تصریح کرد: خانه‌های هلال در واقع هلال‌ احمر کوچک است در مناطقی که راه‌اندازی می‌شود ضمن جذب و ساماندهی نیروها، آموزش‌های لازم را به اعضا بر عهده دارند تا در بروز حوادث و بلایا نخستین افرادی باشند که به کمک اهالی همان منطقه می شتابند.
وی یادآور شد: به همراه خدمات بهداشتی و درمانی و امورات مربوطه ، تعدادی از بسته‌های معیشتی و لوازم التحریر توسط بنیاد علوی و موسسه مهرآوران سبز امید بین اهالی این روستا توزیع شده است.
گلستان با ۱۴ شهرستان دست کم ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که روستای مردم دره دورترین نقطه این استان بوده که از توابع دهستان پالیزان، بخش مرکزی شهرستان مراوه‌تپه است.

0 [1]
0 [1]