سرهنگ پرسا رئیس پلیس فتا انتطامی گلستان: افزود:فضای مجازی موتور حرکتی است برای فضای حقیقی که بر ذهن نسل جدید تاثیر گدار است

کدخبر:۵۶۵۰۰

البرز گلستان/نشست تعاملی و صمیمی سرهنگ پرسا رئیس پلیس فتا و سرهنگ نصیری معاونت اجتماعی انتظامی گلستان با حضور در جمع خبرنگاران استان صمن بیان اهداف برنامه های سازمانی به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

ابراهیم پرسا رئیس پلیس فتا انتطامی گلستان  در اینن نشست اطهار کرد:وظایف پلیس فتا حفاظت و صیانت از هویت های دینی و جلوگیری از جرایم سایبری می باشد.

وی افزود:فضای مجازی موتور حرکتی شده است برای فضای حقیقی و این فضا بر ذهن نسل جدید تاثیر گدار است.

سرهنگ پرسا در ادامه گفت: با ید با هرگونه تهدیدهای فضای مجازی در جامعه برخورد شود و امروزه تجهیزات هوشمند در جامعه فعال می باشد.

رئیس پلیس فتا سپس تصریح کرد: اولویت جرایم سایبری هتک حیثیت رتبه اول دارد با ۳۶ درصد پرونده که نسبت به سال قبل تقریبا ۲۰ درصد نسبت به ۷ماه سال۹۹ افزایش داشته است که ۷۹ درصد منجر به کشف شده  و اولویت دوم جرایم کلاهبرداری می باشد که۱۱ درصد نسبت زمان مشابه می باشد و اولویت سوم برداشت غیر مجاز اینترنتی بود که در سطح استان کاهش یافته و پلیس فتا ۱۰۴ درصد را کشف کرده و بعدی قمار و شرط بندی بوده است.

وی در ادامه گفت:انگیزه های مجرمان سایبری با هدف سرگرمی و منافع اقتصادی و راحتی ارتکاب جرم و حس انتقام جویی و عدم آشنایی کاربران  می باشد.

سرهنگ پرسا گفت؛بعلت پایین بودن سطح آگهی و اجاره دادن کارت بانکی موجب سوء استفاده در سایت های قمار می شود.

انتهای خبر

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۳ ب.ظ

دیدگاه