- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

استاندار گلستان در افتتاح سامانه ۱۳۱ فوریتهای اراضی کشاورزی: اگر روح باور به فرهنگ سبز ایجاد نکنیم سبزی و منابع طبیعی حفاظت نمی شود

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان مراسم افتتاح همزمان سامانه ۱۳۱ فوریتهای امور اراضی کشاورزی با حضور دکتر صادقلو استاندار دکتر مهاجر رئیس سازمان کشاورزی گلستان و مدیران تابعه هاشیمیان مدیر کل دادگستری و حقی دادستان استان و سردار میر فیضی فرماندهی نیروهای انتظامی استان و جمعی از مدیران در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی برگزار گردید .

در این افتتاحیه دکتر صادقلو استاندار گلستان ابتدا ضمن خطاب به مدیران کشاورزی ضمن بیان حدیثی اظهار داشت : کشاورزان میزبانان جهان هستند و شما به تبع  مدیران کشاورزی  مدیریت این میزبان  می باشید.ضمن آنکه توزیع کشاوری نیازمند دو مسئله است اول همچنان رویش و دمیدن روح جهادی و دوم بنیانگزاری و حساسیت و به دنبال علم وفناوری در راستای حوزه کشاورزی بودن.

وی در ادامه افزود : سعی کنید در حوزه  مدیریت با مردم و  مردم بامدیریت یک اندام شوند .و سعی کنید مردمی ترین مدیران و نیروها در حوزه کشاورزی سازماندهی شوند.

دکتر صادقلو ضمن نفی مدیریت قیم مابانه اظهار داشت : گاهی روح قیم مابانه در برخی از حوزه ها و مدیریتها اتفاق می افتتد و این باعث می گردد بین  باورها و ایمانها فاصله انداخته شود.

وی همچنین ضمن بیان این نکته که چرا ما ۲۰۰۰ فارغ التحصیل  مهندسی بیکار باید داشته باشیم  با توجه به اینکه در استان ما کشاورزی محور توسعه است گفت : کشاورزی سنتی دیگر پاسخگوی آینده ما نیست و بهره وری و ارزش افزود نمی شود ایجاد کرد.و ماباید به علم و فناوری روز روی بیاوریم . و دریچه  های اقتصادی را در جهاد کشاورزی باز کنیمضمن اینکه محور اصلی در اقتصاد مقاومتی کشاورزی است.

دکتر صادقلو استاندار گلستان سپس در باره موضوع افتتاحییه سامانه ۱۳۱ گفت : خیلی دیر شروع کردیم و این معنا نیست که در فعالیت شتاب نکنیم .ما تکلیف شرعی و قانونی نسبت به این موضوع داریم .و مدیریت مسئله می تواند این طرح را موفق یا ناموفق کند.

وی در ادامه افزود : هر چه زمین کشاورزی ریز شود و به سوی باغ نزدیک شود از آن طرف به سایر کاربریها می رسد. و وما باید روح مسئله را پیشگیرانه کنیم و نباید با یک ماشین و مامور قیم مابانه به جای خل مشکلات مردم به حل مشکلات خود برسیم

وی همچنین از نیروی انتظامی و قوه قضایه خواست نسبت به این مجموعه نظارت کامل داشته باشند. و مامورین و نیروهای انتخاب شده برای این کار حتما باید نیروهای جهادی و انقلابی و مومن و حساس باشند . ضمن آنکه در این قسمت اگر مدیریت نشود می تواند از جاذه های مالی شبکه فساد ایجاد شود و  ضمن اینکه ما نباید پرونده ها را زیاد کنیم .

وی مجددا ضمن هشدار در مورد حساسیت در مورد انتخاب نیروها گفت : خیلی از مامورین بواسطه اینکه مردم قانون را بلد نیستند سوء استفاده می کنند و باید در این مورد اطلاع رسانی کلان  از طریق رسانه ها شود. و به اطلاع مردم رسانده شود.

استاندار گلستان ضمن بیان این جمله کلیدی که اگر روح باور به فرهنگ سبز ایجاد نکنیم سبزی و منابع طبیعی حفاظت نمی شود. اظهار داشت:  مردمی ساختن شبکه عیون مهم است و موجب ایجاد ایمان  مردم به این شبکه می شود

دکتر صادقلو در خاتمه اظهار داشت : ما ان شاالله شاهد یک تحول اساسی و پایدار و مستمر نسبت به این موضوع باشیم و نشود از این جهت به مازندران دیگری شویم .

درانتها از سامانه ۱۳۱ فوریتهای اراضی کشاورزی توسط استاندار و همرا هان نوار افتتاحییه قیچی شد.

توضییح اینکه سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ امور اراضی، اطلاع از هر گونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، تفکیک و خرد کردن زمین های کشاورزی، استفاده غیرمجاز از اراضی واگذاری و ارائه مشاوره در امور اراضی است.

IMG_8489 [1]IMG_8499 [2]

IMG_8495 [3]IMG_8505 [4]

0 [5]
0 [5]