استاندار گلستان در مجمع عمومی انجمن خیرین مسکن ساز:مسکن هایی که ساخته می شود باید منزلت ساز باشد و شان افراد در آن رعایت شود.

به گزارش پاپگاه خبری البرز گلستان استاندارگلستان امروز در  مجمع عمومی عادی هیات امنای انجمن خیرین مسکن ساز استان،که با حضور سلگی مدیر عامل خیرین مسکن ساز مدیر کل راه و شهرسازی و مدیر کل بنیاد مسکن و اعضای هئیت مدیره و هئیت امنا شرکت داشتند شرکت نمود.

دکتر حسن صادقلو در این مجمع ابتدا اظهار نمود: ذات اقدامات اینگونه، خیرخواهانه و از سوی بخش غیر دولتی است و اگر چه دولت باید همکاری های لازم را داشته باشد اما واقعیت این است که خیرین باید تحرک لازم را جهت جذب حداکثری داشته باشند.

وی در ادامه افزود:: استان گلستان با تولید سالانه بیش از یک میلیون تن گندم، ظرفیت خوبی در جمع آوری زکات دارد و بحث زکات  جزءخط مقدم کمک مردمی در صحنه اتفاق می باشد وکه اگر بخشی از آن در جهت احداث مسکن نیازمندان یا تعمیر و مرمت مسکن این قشر هزینه شود، راهگشا خواهد بود.

استاندار گلستان در باره فلسفه و جودی خیرین بیان داشت : خیرین فلسفه و جودی آن در محتوی کلمات مشخص است و دولت می خواهد در این زمینه احساس میز گردی اتفاق بیافتد و اگر دولت بخواهد پول خودش را هزینه کند خودش هم پس مدیریت می کرد و دولت بیشتر باید در کار خیرین تسهیل ایجاد کند  و ما باید شرایط جامعی در تحرک بخشی خیرین استان داشته باشیم .

دکتر صادقلو همچنین  یادآور شد: محرومیت تنها به معنای شهر یا روستا نیست بلکه ممکن است در حیطه ی مسکن محرومیت برخی شهرها بیش از روستا باشد و خیرین مسکن ساز باید توجه به نقاط محروم استان را مد نظر قرار دهند.

وی افزود: در راستای شناسایی نقاط محروم استان می توان از ظرفیت دانشگاه ها استفاده کرد و در دل یک حرکت علمی و پژوهشی طرح جامع مسکن و خیرین آن در استان تهیه شود و افقی آماری پیش روی برنامه سازان قرار گیرد.

استاندار گلستان با تاکید بر هر چه پنهان تر بودن زحمات خیرین مسکن ساز، خاطر نشان کرد: باید شیوه های مختلف جذب خیرین با استفاده از خرد جمعی بررسی شود و برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با تاکید بر عدم تمرکز بر مرکز استان، گفت: باید خیرین مسکن ساز در شهرستان ها نیز فعال شوند تا بتوان از پتانسیل خیرین شهرستانی نیز استفاده شود.

دکتر صادقلو ساخت مسکن را فراتر از ساخت سرپناه دانست و افزود: مسکن هایی که  که ساخته می شود باید منزلت ساز باشد و شان افراد در آن رعایت شود.

استاندار گلستان در خاتمه اظهار نمود: با توجه به اینکه علماء با استفاده از مفاهیم اعتقادی با مردم سخن می گویند، ظرفیتی بزرگ در بحث خیرین مسکن ساز محسوب می شوند.

IMG_8461IMG_8463

IMG_84601437814783__dsc6488

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۳:۵۸ ب.ظ

دیدگاه