کیا رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کردکوی درنهمین سال تاسیس تشکل جهان نما:نهادینه نمودن فرهنگ حفاظت از محیط زیست سرلوحه ی فعالیتهای این تشکل است

کدخبر:۵۵۶۸۹

البرز گلستان/امین کیا رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کردکوی ضمن تبریک آغاز نهمین سال فعالیت تشکل جهان نما افزود: اگر چنین تشکلهای مردمی نباشد، ادارت و دستگاههای دولتی به تنهایی نمی توانند در حفاظت از انفال و محیط زیست نقش آفرینی کنند.
واقعیت این است که تشکل‌های مردمی که در حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی فعالیت میکنند نقش بازوان توانمند دولت را دارند و بدون هیچگونه چشمداشتی با عشق و علاقه پا به عرصه میگذارند که نمونه بارز آن را در اطفا حریقهای گذشته بخوبی دیدیم.
مردم و تشکلها با عشق و علاقه به کمک منابع طبیعی آمدند که قدردان همه آنها هستیم، مردم بصورت خودجوش زیاد پای کار می آیند، اما از اینکه ساختار و سازماندهی داشته باشند ، ارزش و بازدهی کار بهتر خواهد بود که ما از همه شما عزیزان تشکر میکنیم.
در بحث آموزش جوامع محلی در اطفا حریق باز هم با کمک و اقدام تشکلها ما به ۷روستای کوهستانی و حاشیه جنگل پایین دست رفتیم و آموزش های لازم همراه مسابقات فرهنگی هنری برگزار شد.
ما نیازمندیم که این فعالیتها و آموزش ها بصورت مستمر ادامه داشته باشد و حضور گروه های مردمی در اطفا حریقهای اخیر نتیجه توانمند سازی جوامع محلی بود.

لازم به نوضییح می باشدتشکل جهان نما سالهاست که در مسیر هر چه سبزتر شدن زمین خاکیمان گام نهاده است و سالهاست که نهادینه نمودن فرهنگ حفاظت از محیط زیست سرلوحه ی فعالیتهای این تشکل سبزقدم شده است. دوستداران طبیعت در طی این سالها به جمع جهان نما پیوستند و هدفمندتر از قبل، به آموزش، فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و دغدغه مند نمودن اقشار متفاوت جامعه به محیط زیست خود نمودند.
و اینک نهمین سال تاسیس تشکل سبز اندیش جهان نما، همزمان شده است با نامهربانی با محیط زیستمان، آتش سوزی های مکرر طبیعت خدادادی، نابودی جنگل‌های هیرکانی و پسرفت هر روزه ی خلیج گرگان…
تشکل جهان نما ثابت قدم تر و مصمم تر از پیش آیین حفاظت از طبیعت و محیط زیست را پاس خواهد داشت و همگام خواهد شد با تمام دوستداران و دغدغه مندان محیط زیست زیبایمان.

تشکل دوستداران طبیعت جهان نمای کردکوی از تاریخ ۱۳۹۲/۷/۹ تلاشی را در جهت حفظ و نگهداشت محیط زیست آغاز نمود. تشکل دوستداران طبیعت جهان نما کردکوی در چارچوب اهداف و موضوعات مذکور در اساسنامه و رعایت قوانین و مقررات موضوعه کشور شکل گرفت. اساسنامه موسسه در جلسه مورخه ۱۴ شهریور ۱۳۹۲به تصویب هیئت موسس رسید و در تاریخ ۹ مهر ۱۳۹۲ در اجرای اصل ۱۳۸قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مجوز فعالیت موسسه از سوی فرمانداری شهرستان صادر شد.
همچنین در مورخه ۱۳۹۵٫۱٫۲۴ به شماره ثبت ۴۸ و شناسه ملی ۱۴۰۰۵۷۵۷۸۳۶ در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور _ موسسات غیر تجاری ثبت شد.

/انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱:۰۴ ق.ظ

دیدگاه