مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان اعلام نمود: ۳مرداد ۹۴ آغاز تمدید گذرنامه اتباع خارجی به مدت۴۵روز

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان امروز در مصاحبه ای با اصحاب رسانه حضور پیدا کرد و به سوالات خبرنگاران در باره آخرین وضعیت اتباع خارجی در استان گلستان پاسخ داد .

دهرویه ابتدا ضمن بیان این که سیاست نظام جمهوری اسلامی بر این می باشد که توجه ویزه وخاصی به مردم منطقه بخصوص مردم مسلمان داشته باشیم اظهار نمود: نا امنی و بی ثباتی در افغانستان مسبب گردید که بیش از ۳۰ سال پذیرای اتباع افغانی باشیم وبااین ثباتی که کشور مادر منطقه دارد قطعا در آینده نیز این مهاجرتها  انجام می شود وحضور اتباع خارجی در کشور ما یک واقعیت اجتناب ناپذیر است. و رویکردنظام جمهوری اسلامی بعنوان ام القرای جهان اسلام  این می باشدکه به مهاجرین توجه شود.

وی سپس در باره انتظار سازمان خود ازاتباع خارحی بیان داشت : انتظارما از جامعه اتباع خارجی حضور قانونمند چه در زمینه اقامت و چه در زمینه اشتغال می باشد.

وی همچنین  در ادامه در باره رویکرد مردم کشور و استان به مهاجرین خارجی  افزود: مردم کشور و استان تا کنون اظهار ناراحتی و شکایت خاصی از اتباع خارجی نداشته اند و این نشان می دهد این رویکرد را مردم ما پذیرا می باشند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان در باره اقامت گروههای مختلف مهاجرین خارجی در کشور اظهار داشت : در کشور ما ۳ گروه و طبقه خارجی حضور دارندگروه اوٌل مجازین که از طریق آمایش وتحت پوشش وزارت کشور و کمیساریای عالی پناهندگان می باشند و گروه دوم اتباعی که گذرنامه دارند که این کروه شامل اتباعی که اقامت ۱ساله دارند و ازدواج کردند و همسر ایرانی دارند ودسته دوم در طرح سال ۸۹ شرکت کردند و به آنان گذرنامه وروادید داده که هر سه ماه تمدید می شود.

وی در باره گروه سوم اتباع خارجی مقیم  در کشور ادامه داد: اتباع خارجی غیر مجاز گروه سوم اتباع خارجی در کشور می باشند که هیچ کشوری به راحتی پذیرای آنان نیست و آنان کسانی هستند یا نمی خواهند هزینه های اقامت را بدهند و یا ورویهای جدید هستند که بیشتر برای کسب درآمد و یا امرار معاش به ایران مهاجرت می کنند .

دهرویه دراین زمینه افزود : عدم کنترل آنها به معنای عدم توانایی کشور نیست بلکه بر می گردد به آن رفعت اسلامی نظام جمهوری اسلامی ایران.

وی در مورد تهدیدهای اتباع خارجی غیر مجاز در کشور بیان داشت : اتباع خارجی غیر مجاز در محرز تهدیدهای زیادی هستند و این تهدیدها اتباع غیر مجاز بیشتر در بحث های گروه های تکفیری و داعش و مواد مخدر و قاچاق انسان در اتباع غیر مجازخلاصه می شود.

و آسیب های جدی آنان  که هم تهدیدی برای جامعه ما و هم تهدیدی برای اتباع خارجی مجاز می باشد .

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان در باره بحث تمدید گذرنامه اتباع خارجی طرح سال۸۹ اظهار داشت : قرار شد ۴ ماه دیگر این گذرنامه تمدید شود وآنان باید از مورخه ۳مرداد ۹۴ به مدت ۴۵ روز تا مورخه ۱۲ شهریور ۹۴  به دفاتر کفالت مراجعه نمایند و با پرداخت هزینه های اقامت و دفاتر بر اساس دستورالعمل ابلاغی مدارک آنان تمدید شود .که این دفاتر در  استان گلستان در دو شهر غیر ممنوع گرگان  با دو شعبه و گنبد با ۱ شعبه مستقر می باشد .

وی در باره نظارت و بازرسی بر این دفاتر اعلام نمود: نظارت و بازرسی بر این دفاتر به عهده کمیته بازرسی کفالت می باشد که۴ گروه متخصص به صورت نامحسوس که ریاست آن به عهده اداره کل اتباع خارجی می باشد از این دفاتر بازرسی می نمانید .و این دفاتر در طرح آمایش ۱۰ براساس اعلام وزارت کشور که با بلاترین ظرفیت مدارک اتباع خارجی را تمدید نمودند به عنوان  استان  اول معرفی شدند که دارای  کمترین انحراف در دفاتر کفالت در سطح کشور  بواسطه اظهارات و نظارت وزارت کشور  بوده اند.

دهرویه در باره حوزه کارو اشتغال  اتباع خارجی اظهار نمود: ۴۰حوزه کاری برای اتباع خارجی مشخص شده ومتولی اصلی پیگیری کارت کار و معافیت های آنان اداره کل تعاون و کار و رفاه امور اجتماعی در استان می باشدو تمدید گذرنامه های آنان نیز به عهده نیر وی انتظامی می باشد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان در خاتمه اعلام نمود: تا کنون ۱۰۵۰۰نفر از اتباع خارجی در استان  مدارکشان در طرح آمایش در استان گلستان تمدید نمودند و در صورت عدم تمدید گذرنامه خود در موعد مقرر غیر مجاز اعلام شده و از کشور اخراج می شوند .

IMG_8429

 

 

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲:۳۹ ب.ظ

دیدگاه