- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مهندس ایری نماینده مردم غرب گلستان درمجلس:همیشه درکنار بازنشستگان بودیم و هستیم وخواهیم بود/ راه اندازی بازارچه مرزی در نقطه صفر مرزی گمیشان/سیمین شهر درردیف بودجه بیمارستانی۳۲ تختخوابی/باافزودن چاه های آب آشامیدنی درمنطقه موضوع کم آبی رامدیریت می کنیم

کدخبر:۵۵۴۶۰

البرز گلستان/مهندس ایری نماینده مردم غرب گلستان در مجلس در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد:غرب گلستان ویژگی‌های خاص خودش را دارد ویکی از حوزه های است که کمتر دیده شده و از ظرفیت‌های آن استفاده نشده.
ایری افز.د:در حوزه غرب به بیمارستان‌ها کمتر توجه شده است بیمارستان‌های کردکوی و بندر ترکمن سی تی اسکن مجهز شد ویک دستگاه آنژیوگرافی دولتی در کردکوی در حال استقرار است ‌ بیمارستان‌های غرب دستگاههای اکسیژن ساز کم داشتند ولی الان بیشتراز ۱۲۰۰ لیتری دارند.

ویبا بیان اینکه برای بیمارستان گمیشان اعتبار۵۰میلیارد تومانی تخصیص یافت بیان کرد : برای شهرستان گمیشان یک دستگاه سونوگرافی و یک آمبولانس در حدود ۳ونیم میلیاردی تومانی نیز اختصاص یافت
نماینده مردم غرب گلستان در مجلس همچنین از اختصاص  بیمارستان۳۲تختخوابی برای سیمین شهرخبرداد
نماینده مردم حوزه انتخابیه غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی از نهایی شدن پروژه  پمپاژ آب  از دریای خزر به سوی پهنه آبی خلیج گرگان خبر داد و گفت:‌تلاش داریم تا با اجرای این طرح تا پایان سال و پمپاژ ۴۰۰ لیتر بر ثانیه آب روند خشک شدن خلیج گرگان را کنترل کنیم.

وی اظهارداشت در این روش که اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی  موردنیاز آن از سوی وزارت نیرو تامین می شود، لوله هایی با قطر ۲۰ اینچ با استفاده از پمپ های پرقدرت آب خزر  را به خلیج گرگان منتقل می کنند.

نماینده مردم کردکوی بندرگز گمیشان و بندرترکمن در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: همزمان با عملیات پمپاژ آب توسط لوله پیگیر تخصیص اعتبار چهار هزار میلیاردی برای آغاز عملیات لایروبی کانال های چپاقلی و آشوراده هستیم .

وی گفت : متاسفانه برخی دستگاه های اجرایی در انجام وظایف قانونی خود تعلل دارند.

ایری  اشاره ای به ورود سرمایه گذاران جدید در غرب استان کرد و گفت : در هفته های آینده کار ساخت چهار نیروگاه برق در شهرهای منطقه با سرمایه گذاری هشت هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی آغاز می شود و بر اساس برنامه با توجه به ضرورت تامین کسری برق منطقه ، قرار است یکی از این نیروگاه ها در مدت یک سال به بهره برداری برسد.

این نماینده مجلس تصریح کرد:  در بخش بندرگاهی استان هم به دنبال سرمایه گذار برای اجرای طرح بندر سبز خزری در گمیشان هستیم و برآورد های اولیه نیاز به ۳۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری است.

ایری به وضعیت فعلی بندرخواجه نفس اشاره  و اضافه کرد که روند پیشرفت این بندر مطلوب نیست و انتظار بیشتری از سرمایه گذار داشتیم.

ایری گفت که با توجه به دغدغه کم آبی در منطقه غرب گلستان تلاش داریم با افزودن چاه های آب آشامیدنی در منطقه  موضوع کم آبی را مدیریت کنیم.

نماینده مجلس حوزه انتخابیه عرب گلستان  ادامه داد: برای تامین آب منطقه سه حلقه چاه جدید به واحد آب شیرین کن بندرترکمن متصل شده و ۶ حلقه چاه جدید هم در دست ساخت است.

عبدالجلال ایری به بهبود مراوادات سیاسی اقتصادی ۲ کشور ایران و ترکمنستان اشاره کرد و گفت: با پیگری های  وزارت امور خارجه و دیگر وزارتخانه های اقتصادی ایران و موافقت طرف ترکمنستانی بزودی شاهد راه اندازی بازارچه مرزی در  نقطه صفر مرزی گمیشان  خواهیم بود .

بگفته وی شهروندان شهر حسنقلی ترکمنستان و گمیشان  ایران  می توانند با حضور در این بازارچه های مرزی به تجارت محلی بپردازند.

مهندس جلال ایری  در باره همسانسازی حقوق بازنشستگان کشوری گفت:همیشه در کنار بازنشستگان بودیم و هستیم و خواهیم بود و در باره همسانسازی  در بودجه ۱۴۰۱ اتفاق افتاد و سعی می کنیم بصورت قانونی و عملیاتی کنیم ودر مورد رتبه بندی اگر تصویب شود در حقوق بازنشستگان نیز تاثیر دارد.

0 [1]
0 [1]