مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گلستان:توسعه ورونق صنعت گردشگری با بهره مندی از کلیه قابلیت ها و توانمندی های استان میسر است

به گزارش گروه فرهنگ و هنر پایگاه خبری البرز گلستان  به نقل از روابط عمومی و امورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی گلستان، مدیر کل این دستگاه اجرایی درحاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: با توجه به اهمیت توسعه ،ترویج ، اشاعه و معرفی محصولات صنایع دستی استان گلستان، ایجاد بازارچه و نمایشگاه های صنایع دستی در سطح استان عامل مهمی در توسعه ورونق این هنرصنعت اصیل می باشد.

ابراهیم کریمی درادامه با اشاره به اینکه صنایع دستی می تواند به عنوان ره آورد سفر گردشگران و مسافران به شمار رود، افزود: توسعه ورونق صنعت گردشگری با بهره مندی از کلیه قابلیت ها و توانمندی های استان میسر است و دراین راستا معرفی هرچه بهتر آثار طبیعی ،تاریخی و باستانی و همچنین صنایع دستی استان ضمن فراهم سازی توسعه ورونق این صنعت مهم، درآمدزایی ورونق اقتصاد منطقه را به همراه خواهد داشت.

وی درادامه اذعان داشت: با توجه به شروع فصل سفر و حضور گردشگران در استان، با برنامه ریزی های لازم جهت ارائه خدمات مطلوب ، در جهت رفاه حال مسافران تلاش می گردد.

کریمی خاطر نشان کرد: خانه تاریخی باقری از قابلیت‌های بسیارخوب دربافت قدیم گرگان است که بازارچه صنایع دستی درآن واقع شده وکارگاه‌های تولید زنده و غرفه های فروش محصولات صنایع دستی نیز دراین بازارچه قرارگرفته است.

معاون صنایع دستی استان گلستان نیز در این راستا گفت: با توجه به تعدد محصولات صنایع دستی استان و همچنین درراستای حمایت از هنرمندان وصنعتگران وهمچنین اشاعه، توسعه، رونق و معرفی صنایع دستی استان ، جهت برپایی نمایشگاه های صنایع دستی در سطح استان برنامه ریزی شده است .

سارا اخوت افزود: تلاش می گردد با معرفی هرچه بهتر این محصولات و حمایت های لازم ازصنعتگران وهنرمندان درراستای توسعه ورونق این هنرصنعت مهم استان گام برداشته شود.

وی ادامه داد: نمایشگاه عرضه وفروش محصولات صنایع دستی هنرمندان وصنعتگران استان گلستان در۱۸ غرفه در رشته های ابریشم دوزی، معرق، سوزندوزی شاهکوه، سوزندوزی قزاق، قلاب بافی، معرق، منبت، جاجیم، چرم دوزی، سفال، شیشه، گلیم بافی، رودوزیهای سنتی، نوار بافی و البسه محلی، سورندوزی ترکمن در بازارچه صنایع دستی استان برپا شده است.

گفتنی است این نمایشگاه از ۲۹ تیرماه لغایت ۱ مردادماه از ساعت ۱۷ لغایت ۲۱ شب قابل بازدید برای عموم می باشد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۹:۱۷ ق.ظ

دیدگاه