نشست هم اندیشی اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس با استاندارگلستان برگزار شد

نشست هم اندیشی اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با استاندارگلستان و مدیران دستگاه های اجرایی استان گلستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر صادقلو با ابراز امیدواری نسبت به خروجی ملموس حضور نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در استان گلستان و رصد آنها نسبت به استان اظهار کرد: اگرچه ما و شما از بچه های جبهه و جنگ و فرزندان انقلاب هستیم اما آنگونه که باید و شاید اراده ای در حل مسائل اتفاق نمی افتد در حالیکه بر این باریم که در تراز حل مسئله باید همانند یک میزگرد عمل کنیم و نسبت افراد در حل مسائل تعیین گردد.

استاندار گلستان خطاب به اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: گلستان وضعیت بسیار نامطلوبی در حوزه اشتغال صنعتی دارد و استانی که روزگاری از استان های دیگر برای اشتغال به آن مراجعت می کردند حالا وضعیتی معکوس پیدا کرده و رقم اشتغال ما در اشتغال کارگاه ها و کارخانجات بالای ۱۰۰ نفر در حد ۴/۳ درصد است.

وی تصریح کرد: گلستان در حلقه تاریخی محرومیت واقع شده و مدیریت کلان کشوری باید نسبت استانها را با هم مشخص کند و هرگز نباید نگاهش به استانی نو پا چون گلستان با استانهای قدیمی یکسان باشد.

وی با اشاره به ۷هزار نیروی بیکار در ۴ رشته اصلی فنی در استان، گفت بسیاری از بیکاری ها حاصل نظام آموزشی ماست و زمانی که دانشگاه های ما با نگاه نسل اولی اداره شوند و خود را به حد نسل سومی و چهارمی ارتقا ندهد نظام آموزشی ما فقط بیکار تولید می کند.

استاندار گلستان با بیان اینکه ما در اشتغال ICTدر کشور پایلوت هستیم گفت: از ۸ ماه پیش ما ثبت نام در این مبحث را آغاز کردیم و خوشبختانه برای ۳۲۰۰ نفر ظرفیت لازم ایجاد شده و البته دوره اول آموزشی نیز برگزار شده و امیدواریم بتوانیم با ایجاد فرهنگ کارجو و کارپذیر بتوانیم گام موثری در راستای اشتغالزایی استان برداریم.

همچنین در این جلسه رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اراده ی خواستن و توانستن ملت ایران گفت: ما در جنگ تحمیلی خواستیم و پیروز شدیم، در ایجاد امنیت خواستیم و این امر محقق شد و اخیرا در امر بیمه سلامت خواستیم و موفقیت چشم گیری کسب کردیم و یقینا اگر عزم ملی برای برای حمایت از تولیدات داخلی و ایجاد اشتغال وجود داشته باشد موفقیت از آن ماست.

دکتر عبدالرضا عزیزی تصریح کرد: خوشبختانه دولت یازدهم توانسته در طول یکسال گذشته هم در مجامع بین المللی و مذاکرات با ۵+۱ با آرامش و قدرت هرچه بیشتر به پیش حرکت کند و هم در عرصه داخلی با حذف ادبیات «با ما و بر ما » و به بخاطر تدبیر و تعقل دولت موفق باشد.

وی با اشاره به سودهای بانکی بالای ۲۲ درصد تاکید کرد: تا زمانی که به معنای واقعی از تولید کنندگان حمایت نکنیم اشتغالی صورت نمی پذیرد و ما در مجلس امیدواریم که همه با نگاه ویژه به نسخه منحصر به فرد اقتصاد مقاومتی کمک کنند تا برای مسائل اقتصادی راه کار مناسبی ارائه شود.

لازم به ذکر است در این نشست هم اندیشی، دستگاه های مرتبط با موضوعات اجتماعی در استان گزارشی از وضعیت گلستان و مشکلات پیش رو ارائه کردند.>

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۹:۲۰ ق.ظ

دیدگاه