نظری معاون پزوهش و برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان:هیچ آموزشی جایگزینی مناسب بجای آموزش حضوری نیست/۹۰%معلمان تا کنون واکسینه شده اند/توزیع۷۷ سیستم هوشمند و ۱۰هزاربسته لوازم تحریر و پوشاک در مدارس محروم / بهره برداری حدود ۱۴۰ کلاس درس ازاول مهر

کدخبر:۵۵۰۹۸

به گزارش البرز گلستان قدرت الله نظری معاون پزوهش و برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: فرهنگیان با همکاری دانش آموزان و اولیا ایثارگرانه در ایام کرونا آموزش شبانه روزی را در بسترهای مجازی تعطیل نکردند

وی افزود:تقارن بهار تعلیم و تربیت با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی را به محضرفرهنگیان شریف.اولیای گرامی و دانش آموزان عزیز تهنیت و تسلیت عرض می نمایم. برای تمامی اصحاب تعلیم و تربیت آرزوی سلامتی دارم. واز تلاش شبانه روزی و اهتمام ایثارگرانه معلمان و فرهیختگان و اولیای گرامی و دانش آموزان صمیمانه تشکر می کنم.بی تردید هیچ آموزشی جایگزینی مناسب بجای آموزش حضوری نیست.
معاون پزوهش و برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: امیدواریم با رعایت پروتکل ها. واکیسینه حداکثری معلمان. دانش آموزان و اولیا.فاصله گذاری اجتماعی آرام آرام و به تدریج به شرط حفظ سلامت و امنیت شاهد بازگشایی و آموزش حضوری مستمر در سال تحصیلی جدید باشیم.
نظری گفت:لازم به ذکر است یادآور شوم در استان بیش از ۹۰%معلمان عزیزتا کنون واکسینه شده اند.
معاون پزوهش و برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان اظهار کرد: بهار تعلیم و تربیت با تمهید مقدمات سالانه آغاز می شود. قطعا استقبال از ۳۸۶ هزار دانش آموز. در قالب حدود۲۸۵۰ واحد آموزشی وبیش از ۱۶۰۰۰ کلاس درس نیاز به برنامه ریزی و ساماندهی سالانه دارد. این برنامه ریزی در  کارگروههای ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی.و کارگروه تعمیر و تجهیز که اولی وظیفه تامین نیروی انسانی مورد نیاز و دومی وظیفه ساماندهی فضای مورد نیاز و تعمیر و مرمت وبهسازی و تجهیز را از محل منابع اداره کل نوسازی.کمیته برنامه ریزی شهرستان. سرانه بهداشتی.خیرین محترم و فرهنگیان و اولیای گرامی در قالب مشارکت های مردمی به صورت کاملا خودجوش و داوطلبانه تامین می گردد.
نظری افزود:از نیاز های اولیه و اساسی دانش آموزان عزیز بعد از مدرسه و معلم. کتاب درسی است. خوشبختانه فرایند ثبت سفارش کتاب درسی از فروردین آغاز و تا به امروز ادامه دارد. خوشبختانه از ۳۸۶۰۰۰ دانش آموز حدود ۳۷۰۰۰۰ دانش آموز که  با تبلیغ و توجیه و تاکید اقدام به سفارش خرید در سامانه انجام داده اند. کار توزیع از ستاد به استان و از استان به مناطق همزمان با ثبت نام از خرداد آغاز شده و مرحله آخر از مناطق به مدارس برابر جدول زمانبندی از ۲۰ شهریور شروع و انشالله اولیای گرامی و دانش آموزان از ۳ مهر اقدام به دریافت کتب درسی خود داشته باشند. که حدود۳میلیون ۷۰۰هزاز جلد کتاب تامین و در حال توزیع می باشد
نظری معاون پژوهش.برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت:وظیفه احداث. تعمیر.بهسازی. مقاوم سازی و تجهیز به عهده اداره کل نوسازی استان است. که جا دارد از عزیزان تشکر کنم. در احداث هم در هفته دولت و هم در بازگشایی اول مهر حدو ۱۴۰ کلاس درس به بهره برداری خواهد رسید. در بحث تجهیزات که غالبا شامل مدارس نوساز است همزمان تحویل می گردد.

نظری افزود:اداره کل آموزش و پرورش هم در آستانه بازگشایی مطلوب از محل ردیف معاونتها.مناطق محروم. کمیته برنامه ریزی شهرستانها. خیرین معزز.اولیا و فرهنگیان بخشی از تجهیزات مورد نیاز بهداشتی. ورزشی. آموزشی. هنرستانها را تامبن می کند. افزایش هوشمندسازی کلاس ها از سیاست های استان از محل منابع مناطق محروم (امسال حدود۷۷ سیستم هوشمند به نام مدارس محروم تامین و توزیع گردید. )و توزیع ۱۰هزاربسته لوازم تحریر و پوشاک ویژه دانش آموزان مناطق محروم نیز ازتوفیقات این اداره کل بوده است.

/ انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۹:۵۱ ب.ظ

دیدگاه