مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان :کتاب گزیده عکس های سیل ۱۳۹۸ در مجموعه ای با عنوان «سیل مهربانی» منتشر شد

کدخبر:۵۵۰۸۵

«عادله کشمیری»مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به خبرنگار البرز گلستان  گفت: به منظور حمایت و ارتقای سطح عکاسی و بسترسازی بهتر و پیشرفت سطح گفتگوی بصری  جامعه عکاسان و با هدف جلب  توجه و مشارکت بیشتر جامعه در پیشگیری  هدفمند و جلوگیری از بروز بلایای طبیعی بالاخره بستری برای بازنمایی فراهم شد و وزیر ارشاد نیز با دیدگاه بلند، دستورات لازم را برای همراهی عکاسان و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هایی که در آنها شاهد هجوم سیل بوده اند را صادر کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری انجمن عکاسان استان گلستان و نیز همراهی هنرمندان استان های معین این رویداد فرهنگی و هنری را با راه اندازی شورای سیاست گذاری و کارگروه اجرایی تشکیل داد.

وی ادامه داد: پس از تشکیل دبیرخانه و دعوت از هیئت داوران، شاهد جمع آوری آثار هنری  عکاسان سراسر کشور و انتخاب کیفی آثار رسیده بودیم تا اینکه این کتاب با حمایت ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به چاپ رسید.

کشمیری اظهارداشت: در این مجموعه برای ارتقای سطح علمی کتاب از مقالات تخصصی علمی و پژوهشی استفاده شده است.

وی گفت: بیش از ۶۰۰ اثر از هنرمدان متقاضی ارسال شد که از این تعداد پس از انتخاب توسط داوران ملی  ۱۰۰ اثر از ۵۰ هنرمند در این مجموعه به چاپ رسیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: در این کتاب مجموعه عکس، ۴۸ هنرمند که ۲۵ هنرمند آن گلستانی هستند و عکس های سیل در ۵ استان گلستان، لرستان، فارس، ایلام و سیستان و بلوچستان را پوشش دادند منتشر شده است.

/ انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱:۳۰ ب.ظ

دیدگاه