باحضور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان وفرماندار ترکمن پل عدالت افتتاح وبه بهره برداری رسید

کدخبر:۵۵۰۶۴

با حضور مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان و فرماندار ترکمن و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی، پل عدالت بر روی زهکش اصلی اورکت حاجی در شهرستان ترکمن با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان افتتاح و بهره برداری شد.

به گزارش البرز گلستان روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، فرماندار شهرستان ترکمن نیز در این جلسه اظهار کرد:. لایروبی رودخانه و زهکش های درجه ۱ و ۲، دیواره سازی کانال اورکت حاجی و افتتاح پل عدالت از جمله اقدامات و برنامه های شرکت آب منطقه ای در شهرستان ترکمن در سال جاری بود که جای تقدیر دارد.

سید صادق شیرنگی اظهار کرد: قطعا هر اقدام عمرانی اقتصادی و اشتغالزا ضمن اینکه نشان توسعه است، نوید بخش امنیت و آرامش و رفاه شهروندان است و امید است با افزایش ۳ برابری اعتبارات ، شاهد افتتاح و کلنگ زنی پروژه های بیشتری در سطح شهرستان باشیم.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای استان در این جلسه اظهار کرد: این پل قسمتی از طرح بزرگ زهکشی اراضی اولویت دار استان است. سال های قبل بحث زه دار بودن اراضی استان به عنوان یکی از معضلات اصلی گریبانگیر مردم منطقه بود که با در نظر گرفتن مسائل مختلف سیاسی و اقتصادی و اجتماعی زهکشی ۴۲ هزار هکتار از اراضی اولویت دار برای اجرای طرح توسط شرکت آب منطقه ای در نظر گرفته شد که در حدفاصل رودخانه گرگانرود و رودخانه قره سو ، جاده گرگان به آق قلا و خلیج به دریا تعریف شد.

گیلک بیان کرد: در تعریف طرح اصلی زهکشی در این منطقه زهکشهای اصلی طبیعی گرگانرود، قره سو و زهکشهای مصنوعی اورکت حاجی و بصیر آباد تعریف ودر وهله اول لایروبی این ۴ زهکش در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: اساسی ترین زهکش این منطقه اورکت حاجی است که از آق قلا شروع شده و تا دریا ادامه دارد. تسهیل خروج آب از این زهکش های اصلی، ساماندهی، لایروبی از جمله اقداماتی بود که در این زهکش ها باید انجام می شد.۱۶ کیلومتر زهکش های قبلی که دارای رسوب فراوان بود لایروبی و ۱۲ کیلومتر زهکش دیگر اجرا شد .

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: یکی از مسائل اساسی دیگر ایجاد سازه هایی بود که جلوی تخلیه آّب را می گرفت . حدود ۱۷ سازه در این منطقه شناسایی شد که باعث عدم کارایی زهکش های بزرگ می شد.و ۱۰ سازه اصلاحی تاکنون اجرا شده است که سازه پل عدالت در شهرستان ترکمن ، دومین سازه بزرگ است که حرکت آب و حرکت زهکش ها را به سمت دریا تسهیل می کند.

وی افزود: با تزریق اعتبارات بتوانیم بقیه این سازه ها را هم اجرا کنیم. تکمیل زهکش بصیر آباد واجرای زهکش های درجه ۳ و ۴ از دیگر اقدامات ما در این شهرستان است.

*احداث پل عدالت به کاهش بار ترافیکی شهرستان ترکمن موثر است*

حسن درویشی رئیس اداره منابع آب شهرستان ترکمن، کردکوی و بندرگز در این مراسم اظهارکرد: احداث پل عدالت به خواسته به حق مردم بر می گردد و پیگیری فرمانداری شهرستان از ۲ سال پیش داشتند و با پیگیری مدیر عامل شرکت احداث این پل انجام‌گرفت.

وی افزود: در بحث ترافیکی تاثیر بسزایی دارد و این پل بخشی از بار ترافیکی را از خط اصلی بندرترکمن به این ناحیه انتقال داده است.

/ انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۰ ق.ظ

دیدگاه