حجت الاسلام سلیمانی فردمدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان : قنوات موقوفه خشک شده در استان با همکاری آب منطقه ای احیاء می شوند

کدخبر:۵۵۰۳۹

البرز گلستان/حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد»مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان  اظهار کرد: اوقاف و امور خیریه در راستای احیای وقف، موقوفات و استفاده مردم از مواهب وقف طرح های مختلفی دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: اجرای طرح های کشاورزی و صنایع وابسته اعم از کشت چوب، پرورش دام سبک و سنگین و پرورش ماهی و ماکیان در سازمان اوقاف و امور خیریه دنبال می شود، در اراضی بقعه متبرکه امامزاده عبدالله(علیه السلام) فندرسک احیای چاه و آب انجام شد و به طور توأمان طرح های خوبی انجام خواهد شد.

وی از اجرای طرح صنایع شیر و لبنیات در شهرک صنعتی علی آبادکتول خبر دادو افزود: اجرای این طرح می تواند اشتغال خوبی را به همت سازمان اوقاف و امور خیریه و مسئولان استانی و شهرستانی در بخش صنایع تبدیلی بخش کشاورزی و دام ایجاد کند.

حجت الاسلام سلیمانی فرد یادآور شد: با توجه به اینکه دوران کم آبی را سپری می کنیم استفاده بهینه از منابع آب ضرورت دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان اضافه کرد: با توجه به اینکه دولت در آبیاری قطره ای و تحت فشار ۸۵ درصد تسهیلات اعطاء می کند تلاش می کنیم این تسهیلات را برای موقوفات نیز جذب کنیم.

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی از قنوات موقوفه در استان گلستان خشک شدند و در این خصوص نیز با جوامع محلی و آب منطقه ای مذاکراتی انجام شده تا به مرور احیاء شوند.

حجت الاسلام سلیمانی فرد خاطرنشان کرد: منافع مربوط به احیای قنوات به مردم منطقه بازمی گردد و وقتی موقوفات بهره ور شوند در راستای وقف مشکلات مادی، معنوی و پشتوانه برنامه های فرهنگی، قرآنی و نیت واقفان هزینه خواهد شد.

/ انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۷:۳۲ ب.ظ

دیدگاه