- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

سعید مازندرانی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان:درهفته تعاون ۱۳ طرح تعاونی با ۸۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری می‌رسد

کدخبر:۵۴۶۶۷

به گزارش البرز گلستان / سعید مازندرانی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان  در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از میان تعاونی‌های فعال در استان، ۴۶ درصد در زمینه صنعت و خدمات و ۵۴ درصد در زیرمجموعه‌های کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به رصد تعاونی‌ها از طریق سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون، افزود: سال گذشته ۲۵۰ تعاونی غیرفعال در استان منحل شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان به برنامه‌های هفته تعاون در استان اشاره کرد و گفت: دیدار با تعاونگران و اعضای اتاق تعاون، نشست با بانوان تعاونگر، افتتاح طرح‌های تعاونی‌ها، جشنواره تجلیل از ۱۸ تعاونی برتر استانی و کشوری، برگزاری تور مجازی و غیره… از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در هفته تعاون امسال است.

مازندرانی بیان کرد: علاوه بر طرح‌هایی که در طول سال افتتاح می‌شود، در این هفته ۱۳ طرح تعاونی با ۸۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و با اشتغالزایی ۶۲ نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از تسهیلات اشتغال روستایی به تعاونی‌ها پرداخت می‌شود، تصریح کرد: تاکنون در استان نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی برای ۶ هزار طرح با اشتغال‌زایی ۸ هزار نفر پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان کرد: امسال نسبت به سال گذشته میزان پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در استان، ۸ برابر شده است.

مازندرانی به اهمیت ارتقای فرهنگ تعاون تأکید کرد و گفت: تلاش داریم بخش تعاون را از نظر علمی، فنی و تسهیلات تقویت و حمایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعاونی‌ها پنج و نیم درصد اقتصاد استان را به خودشان اختصاص داده‌اند، تصریح کرد: سال گذشته تعاونی‌های استان حدود ۱۷ میلیون دلار صادرات داشتند.

مازندرانی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۱۱ میلیارد تومان تسهیلات کرونا در استان به ۸ هزار و ۱۱ طرح پرداخت شده است.

/ انتهای خبر

0 [1]
0 [1]