دکتر زارع رئیس بیمارستان آل جلیل آق قلا از اختصاص یک عدد دستگاه سی تی اسکن به همت نمایندگان و مسئولین استان واهدای سه دستگاه پزشکی پرکاربردتوسط نیکوکاران حوزه سلامت به بیمارستان آل جلیل آق قلاخبرداد

کدخبر:۵۴۶۴۱
البرز گلستان/متعاقب تحویل اخیر یک عدد دستگاه سی تی اسکن به بیمارستان آل جلیل، دکتر منتظری و مهندس سنگدوینی نمایندگان گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ، دکتر زرگران معاون درمان دانشگاه ،مهندس غراوی فرماندار شهرستان و دکتر اوزونی دوجی مدیر شبکه بهداشت آق قلا از این مرکز بازدید نمودند.
این بازدید به منظور آگاهی از اقدامات صورت گرفته توسط این مرکز در جهت نصب و راه اندازی سی تی اسکن انجام گرفت.پیش بینی می گردد طی یک ماه آینده این دستگاه آماده بهره برداری و استفاده بیماران گردد.
دکتر زارع مدیریت بیمارستان آل جلیل از تلاشهای بی دریغ و دلسوزانه دکتر منتظری و مهندس سنگدوینی نمایندگان محترم مجلس، دکتر حق شناس استاندار محترم گلستان و دکتر فاضل ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی در راستای تحویل دستگاه سی تی اسکن تقدیر و تشکر می نماید.

 

اهداء دستگاه ABG به بیمارستان حاج آقی آل جلیل آق قلا

یک عدد دستگاه ABG جهت اندازه گیری گازهای خونی به ارزش حدود یک میلیارد و دویست میلیون ریال از سوی اتحادیه طلافروشان شهرستان آق قلا به بیمارستان آل جلیل جهت استفاده در آزمایشگاه اهداء گردید.
تست ABG یکی از مهم‌ترین آزمایش‌های مورد نیاز واحد مراقبت‌های ویژه می‌باشد و در تشخیص بیماری‌های تنفسی مربوط‌ به ریه نیز کاربرد فراوانی دارد.

 

 


اهداء دو دستگاه پزشکی پر کاربرد توسط خیر نیکوکار به بیمارستان حاج آقی آل جلیل آق قلا

 

یک عدد دستگاه سی پپ و یک عدد مانیتور پرتابل جمعاً به ارزش حدود ششصد و پنجاه میلیون ریال توسط آقای زمانی، خیّری از استان تهران جهت استفاده بیماران مبتلا به کرونا به بیمارستان آل جلیل اهداء گردید.
مانیتور پرتابل برای نمایش علائم حیاتی بیمار مانند فعالیت الکتریکی قلب یا ECG، تعداد ضربان قلب، فشار خون، دمای بدن و درصد اشباع اکسیژن خون استفاده می شود، مانیتور پرتابل علاوه بر نشان دادن ویژگی های فوق، قابل حمل نیز می باشد و این قابلیت، آن را مناسب استفاده در محیط های مختلف و شرایط اورژانسی نیز می سازد.
دستگاه سی پپ CPAP ( یا فشار پیوندی مثبت پیوسته ) نوعی از درمان است که فشار هوای خفیف را به راه هوایی بالایی بیمار منتقل می کند تا راه های هوایی خود را باز نگه دارد تا بیماران بتوانند در حالی که به خواب می روند، به طور طبیعی نفس بکشند یا به عبارت دیگر موجب رفع گرفتگی عمل تنفس می شود.
با تشکر از اقدام خیرخواهانه این خیر بزرگوار

 

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۶ ق.ظ

دیدگاه