طنز/گرانی های اخیر و مقوله شفافیت! به قلم وحید حاج سعیدی

کدخبر:۵۴۵۶۶
گرانی های اخیر و مقوله شفافیت!
به قلم وحید حاج سعیدی
البرز گلستان/هر چند دولت جدید هنوز قوام و دوام پیدا نکرده و به جز چند نفر فعلاً همان قبلی ها با سرعت تمام در حال خدمتگزاری به خلق الله هستند ولی نکته ای که نباید به سادگی از آن گذشت، شفافیت در برخی امور و صداقت در اعلام دلایل گرانی های اخیر محصولات مختلف است! باور بفرمائید آدم با این حجم شفافیت و صداقت، دوست دارد از خوشحالی زوزه بکشد و شادی اش را با همه دلالان، گرانفروشان، عزیزان مافیای، دست های پشت پرده و بر و بچه های بازار سیاه دو لا پهنا حساب کند (چرا قسمت کند؟! مگر مغز خورده است؟! ) تا جایی که برخی بزرگان حتی همین عمو سیفی (سرایدار مفخم مدرسه ما) اعتقاد دارند « عینک فطرت در اینجا آنقدر شفاف نیست» که دلایل گرانی هست!
حقیقتاً دست مملی … به نظر شما این مدل صداقت و شفافیت مثال زدنی و ستودنی مسئولان در اعلام دلایل اوضاع پیچیده اقتصادی روز مملکت و پرهیز از لاپوشانی و مخفی کاری، ای والله و باریکلا ندارد؟! این راهبرد و استراتژی قابلیت این را ندارد که مثل سبک بازیگری عزت الله انتظامی در دانشگاه های معتبر دنیا تدریس شود؟!
یعنی الان شما اگر از هر بچه پایه چهارم ابتدایی نظام جدید که دو سال است با گوشی درس می خواند علت گرانی های اخیر را بپرسید با رسم شکل و نمودار به شما توضیح می دهد و نمره کامل می گیرد.
سرتان را در نیاورم مشت نمونه خروار گرانی سیمان، هویج، پراید، میلگرد و مرغ و … ملاحظه بفرمائید:
مدیرکل نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت گفت: قطع برق، قطع گاز و افزایش کرایه های حمل طی هفته های اخیر موجب افزایش قیمت سیمان شده است!
رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: میزان خروج گسترده هویج از کشور علیرغم نیاز داخلی علت اصلی گران شدن هویج در کنار افزایش تقاضا برای این محصول است!
حبیب اسدالله نژاد، نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی گفت: نبود نظارت و انحراف در توزیع و دلال بازی‌هایی که در این حوزه وجود دارد، و همچنین عرضه وسیع در قالب بسته بندی و قطعه بندی با قیمت‌های عجیب و پر سود به این مساله دامن زده و باعث گرانی شدید مرغ شده است!
حمیدرضا صالحی، عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: افزایش حجم نقدینگی و ترس از افزایش نرخ تورم در ماه‌های آینده موجب شده تا مردم به سمت سرمایه‌گذاری در بازار خودرو بروند و همین امر باعث گرانی خودرو شده است!
احمد رضوی نیک، رئیس انجمن نوردکاران فولادی ایران در خصوص گرانی قیمت میلگرد گفت: حقیقت امر خودمان هم نفهمیدیم چی گفت. شما در اینترنت جستجو کنید، اگر علت خاصی برای گرانی میلگرد از صحبت های این بنده خدا عاید تان شد، فبها …
البته قطعی برق، کرونا، عرق سوز شدن رانندگان حمل و نقل بار عمومی، نتایج ضعیف تیم ملی تیر و کمان در المپیک، افزایش اشتهای مافیای اقتصادی، همزمانی جشن تولد و سالگرد ازدواج همسر چند مافیا با هم که تقاضای خرید پورشه و مازارتی و … را افزایش می دهد و قطعاً هزینه این افزایش قیمت باید از جیب خلق الله تامین شود و … در افزایش قیمت محصولات بی تاثیر نیستند!
فقط این لابلا تنها نکته امیدوار کننده در افزایش قیمت خدمات و کالا ها، نبود سوء مدیریت مدیران و مسئولان نظارتی در بحث دلایل گرانی است و الحمدالله تنها چیزی که در دلایل دوستان مشاهده نمی شود و منجر به گرانی ها نمی شود، انحراف و سوء مدیریت مسئولان و متولیان امر است! خداوند از شفافیت تان نکاهد!

/ انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۲ ق.ظ

دیدگاه