یادداشت تخصصی:مهارت آموزی؛ زیربنای رونق تولید وکارآفرینی/ به قلم جواد شیرآبادی رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای ارتقاء مهارت شهرستان علی آبادکتول

کدخبر:۵۴۳۲۳

یادداشت تخصصی به قلم جواد شیرآبادی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ارتقاء مهارت شهرستان علی آبادکتول با موضوع” مهارت آموزی؛ زیربنای رونق تولید و کارآفرینی

البرز گلستان گروه آموزش/مهارت آموزی نقش مهمی در ، اشتغال و رونق تولید، کارآفرینی ایفا می کند. با تاکید بر تمرکز مهارت یابی و ارتقای بهره وری افراد، باید تلاش کرد تا با ایجاد تناسب میان نظام آموزشی مهارت و نیاز بازار کار و اشتغال ، جامعه را در جهت تحقق اهداف کلان سوق داد و این محقق نمی‌شود جز با ترویج فرهنگ مهارت آموزی در بین اقشار مختلف جامعه بخصوص جوانان.
اکنون عصر دانش نیست، عصر ابتکار عمل و داشتن مهارت است. اکنون کسانی موفقند که می توانند آموخته های دانشی خود را با مهارت های فنی در هم آمیخته و با شناخت بازار کار و نیازهای مهارتی جامعه به این عرصه وارد شوند.
امروزه می بایست الگوی مهارت آموزی از دوران ابتدایی آموزش فرهنگ سازی گردد و در تمام دوره‌ها مبتنی بر یادگیری دانش به همراه تربیت انسان، پرورش مهارت‌ها و پژوهش‌ها همراه باشد، که شاخص اصلی تحقق این امر راه اندازی مدارس کسب و کار می‌باشد.
رشد و توسعه اقتصادی هر کشور به ایجاد و توسعه اشتغال وابسته است که در این میان مهارت آموزی و کارآفرینی می تواند نقش بسیار برجسته ای داشته باشد. یکی از راه‌ کارهای مهم رفع بیکاری، کارآفرینی و افزایش سطح مهارت محسوب می‌شود که فقدان آن برای ورود به بازار کار از موانع مهم بهبود وضعیت اشتغال به شمار می‌رود.
با توجه به نقش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در راستای اشتغال زایی ضرورت دارد مسیر آموزش در دانشگاهها نیز بسوی مهارت آموزی تغییر یابد . بنابراین باید به دنبال افزایش مهارت آموزی در میان افراد بود.
با مهارت آموزی می‌توان به ارتقای سطح اقتصادی خانواده‌ها، ایجاد روحیه خودباوری جوانان و ازبین بردن معضلات اجتماعی و بزه کاری کمک کرد. نهضت مهات آموزی می تواند راه کاری برای ایرانی سربلند باشد.

/ انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۸ ق.ظ

دیدگاه