مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان یادآور شد: در راستای ایجاد خوشه هنر- صنعت ابریشم در سال جاری، طرحی پژوهشی اجرا خواهدشد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر پایگاه خبری البرز گلستان به نقل از روابط‌عمومی و امور فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، ابراهیم کریمی در جلسه شورای پژوهشی این اداره‌کل در موسسه فرهنگی میرداماد با ذکر این مطلب افزود: در پی بیانات اخیر مقام معظم رهبری پیرامون لزوم توجه بیشتر به حوزه پژوهش، امیدواریم از سال جدید نسبت به اعتبارات پژوهشی ارگان‌های و دستگاه‌های اجرایی توجه مضاعفی شود.

به گفته وی، استان گلستان دارای ظرفیت‌ها و انواع گردشگری در به طور همزمان این اداره‌کل نمی‌تواند به همه آن‌ها پرداخته و پتانسیل‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان را تبدیل به بالفعل نماید بدین جهت طرح اولویت‌بندی انواع گردشگری را در استان با تصویب این شورا اجرا خواهیم کرد.

کریمی همچنین خاطرنشان کرد: تا پیش از این، فعالیت‌ها و اقدامات پژوهشی صرفاً در حوزه میراث فرهنگی تعریف شده بود در حالی که از ابتدای سال جاری تلاش کردیم فعالیت‌ها و طرح‌های پژوهشی خود را به حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی هم تسری دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان یادآور شد: در راستای ایجاد خوشه هنر- صنعت ابریشم در سال جاری، طرحی پژوهشی اجرا خواهیم کرد.

در ادامه قائم‌مقام موسسه فرهنگی میرداماد گرگان نیز گفت: سنگ بنای این موسسه که با تدبیر حضرت آیت‌الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گذاشته شده است در دو حوزه کلی فعالیت می‌کند یکی تبیین اندیشه دینی و دیگری ترویج و احیای فرهنگ و تمدن این استان در دوره‌های مختلف تاریخی است که فعالیت بخش‌های دوازده‌گانه این موسسه حول این دو حوزه تعریف شده است.

احمد خواجه نژاد تاکید کرد: یکی از افتخارات این موسسه، راه‌اندازی بخش تدوین دانشنامه گلستان است که طی ۷ سال فعالیت بیش ۴۰۰۰ مدخل در علوم انسانی و طبیعی استان تعریف شده و خوشبختانه جلد اول آن شامل ۴۰۰ مدخل تا پایان سال جاری منتشر خواهد شد.

وی اضافه کرد: ثبت وقایع و حوادث تاریخی این منطقه در قالب شفاهی از دیگر فعالیت هایی این موسسه در بخش تاریخ شفاهی است که طی دو سال فعالیت خود، آرشیو و بایگانی قابل توجه ایی را در این بخش فراهم کرده‌ایم.

خواجه‌نژاد اعلام کرد: در این موسسه بر روی پژوهشگران باز است و با آغوش باز از همه آن‌ها استقبال می کنیم چون اعتقاد جدی داریم این موسسه گنجینه غنی و سرشاری از یافته‌ها و داشته‌های فرهنگی و تمدنی را در استان فراهم آورده است.

در پایان این جلسه، اعضای شورای پژوهشی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از بخش های مختلف موسسه فرهنگی میرداماد گرگان بازدید کردند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۹ ق.ظ

دیدگاه