رئیس ستاد انتخابات گلستان خبرداد: ۲۸ آذر ثبت نام از کاندیداهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مراکز حوزه های انتخابیه استان و معرفی ۳۰نفرازمعتمدین به شورای نگهبان

 به گزارش گروه خبر سیاسی پایگاه خبری البرز گلستان رئیس ستاد انتخابات استان گفت: دستور رسمی شروع فرایند انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ، ۲۸ آذرماه توسط وزیر محترم کشور یا رئیس ستاد انتخابات کشور صادر خواهد شد.

“علی اصغر طهماسبی” در چهارمین جلسه ستاد انتخابات استان اظهار کرد: در تاریخ ۲۸ آذر ماه ثبت نام از کاندیداهای انتخابات در مراکز حوزه های انتخابیه انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین فرمانداران باید در این تاریخ اسامی ۳۰ نفر از معتمدین حاضر در شهرستان را که حداقل ۵ سال سابقه اقامت در آن منطقه را درند، به عنوان هیأتهای اجرایی معرفی و هیأت نظارت نیز ظرف ۳ روز باید صلاحیت این افراد را مورد بررسی و تأیید قرار دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تصریح کرد: در حوزه انتخابات خبرگان رهبری، گرگان به عنوان مرکز استان ، مرکز حوزه انتخابیه است و ثبت نامها تنها در این شهر انجام می شود.

وی بیان کرد: پیرامون تعداد شعب اخذ رأی ما در انتخابات مجلس در سال ۱۳۹۰ یک هزار و ۱۹۰ شعبه ثابت و سیار داشتیم که در حال حاضر، هزار و ۲۶۶ صندوق پیش بینی شده که این تعداد نهایی نیست و جای بررسی های بیشتر دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان در ادامه گفت: بر اساس اخبار واصله تعداد کاندیداهای احتمالی مجلس شورای اسلامی در استان گلستان تا کنون ۱۸۴ نفر است که از این تعداد ۶۲ نفر اصلاح طلب، ۶۵ نفر اصولگرا و ۵۷ نفر نیز مستقل می باشند، همچنین ۷۵ نفر از این تعداد بصورت غیر رسمی فعالیتهایی نیز داشته اند که تمام آنها رصد شده و اطلاعات مربوط به فعالیتهای تمامی کاندیداهای احتمالی در دبیرخانه ستاد انتخابات استان موجود است.

طهماسبی در پایان خاطرنشان کرد: فرمانداران شخصاً رئیس ستاد انتخابات در شهرستانها می باشند و هر گونه تغییر و تحولی که در قانون انتخابات صورت بگیرد، سریعاً به اطلاع آنها خواهد رسید.

در این جلسه همچنین مسئولین کمیته ها و فرمانداران استان گزارشی از آخرین فعالیتهای خود را ارائه نمودند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱:۲۲ ب.ظ

دیدگاه