پیام لطفی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان بمناسبت ۹ مردادروز جهانی جنگلبان

کد خبر:۵۳۹۷۵

البرز گلستان/ پیام مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان بمناسبت روز جهانی جنگلبان

✅ «عبدالرحیم لطفی» مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با صدور پیامی نهم مرداد ماه روز جهانی جنگلبان را به تمامی زحمتکشان و تلاشگران این عرصه تبریک گفت.
حرفه جنگلبانی یکی از مشاغل سخت و پرمخاطره اما کمتر شناخته‌شده در جامعه است. جنگلبانان نیروهایی هستند که به دور از هیاهو و جنجال‌های تبلیغاتی در شرایط سخت وظیفه حفاظت از عرصه‌های طبیعی را به عهده‌دارند.
آن‌ها با آتش، قاچاق و تجاوز به عرصه‌های طبیعی مبارزه می‌کنند، در این راه کشته شده و یا صدمات جدی می‌بینند؛ اما کمتر نامی از آن‌ها به زبان رانده می‌شــود.
نهم مرداد ماه روز جهانی جنگلبان است . این روز بهانه‌ای است برای گرامیداشت و تکریم انسانهایی که از جان و آسایش خود در راه حفظ و نگهداری جنگل‌ها، مراتع و عرصه‌های طبیعی کشور می‌گذارند تا این میراث ارزشمند را در اختیار آیندگان قرار دهند. جنگلبانان؛ ایثارگران بی نام و نشانی هستند که در شرایط آب و هوایی سخت اعم از گرما و سرمای شدید و با امکاناتی محدود حفاظت از جنگل ها، مراتع و عرصه‌های منابع طبیعی را بر عهده دارند. این عزیزان فداکار برای انجام وظایف خود و مقابله با سوء استفاده کنندگان از طبیعت و قاچاقچیان چوب خطرات زیادی را به جان می‌خرند تا این گنجینه‌های طبیعی از هر آسیبی در امان بماند. جنگلبانان؛ مردان بی ادعایی هستند که به محض آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی تن را به آتش و دود می‌زنند و خود می‌سوزند تا درختان و بوته زارهای سرسبز کشورش نسوزند.
روز جهانی جنگلبان برای اولین بار در ۳۱ جولای ۲۰۰۷ توسط اتحادیه بین‌المللی جنگلبان و به مناسبت پانزدهمین سال تاسیس این اتحادیه نامگذاری شد.
با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گران‌قدر جنگلبان و با آرزوی سلامتی برای جانبازان محافظ منابع طبیعی، از آفریدگار طبیعت برای همکاران سخت‌کوشمان در سراسر کشور مخصوصاً جنگلبانان استان گلستان که در این کسوت مشغول انجام وظایف مقدس خود هستند توان روزافزون و سلامت و تندرستی خواستاریم و امید آن داریم که با افزایش آگاهی مردم به داشتن طبیعتی سالم، هر فرد ایرانی «خود یک جنگلبان» باشد.

عبدالرحیم لطفی
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱:۱۶ ق.ظ

دیدگاه