- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

رئیس خانه صنعت و معدن و تجارت گلستان :ایجاد منطقه آزاد تجاری در گلستان می تواند یک دهه ما را جلو ببرد

به گزارش گروه اقتصاد پایگاه خبری البرز گلستاان به مناسبت هفته صنعت و معدن نشست خبری با حضور قوانلو رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت و محمد زاده مدیر شهرکهای صنعتی استان و بهرامی رئیس خانه صنعت و معدن و تجارت گلستان در سالن اجتماعات سازمان صنعت و معدن وتجارت برگزار گردید.

در ابتدا بهرامی مدیر خانه صنعتت ومعدن و تجارت گلستان در باره معرفی واحدهای نمونه استانی اظهار نمود:برای معرفی واحدهای نمونه ۶۰نفر اعلام آمادگی کردند و پرسشنامه ها را پر کردن و مقرر شد ۳۰نفر از واحدهای تولیدی را بعنوان واحد نمونه معرفی نماییم .هر چند تما م واحدهای که در این مدت تحریم رو ی پا ایستادند  از نظر بخش دولتی و خصوصی نمونه اند.

وی سپس افزود : دولت یازدهم نگاه ویژه ای به استان گلستان دارد و بر اساس کارهای خانه صنعت و معدن و شهرکهای صنعتی در سال ۹۴ جهش بزرگی در استان در نظر گرفته شده است . و تنها جای که می تواند به استان کمک کند ایجاد منطقه آزاد می باشد .  و این جهش می تواند یک دهه ما را جلو ببرد .هم  می تواند تجارت و صنعت ما را توسعه بدهد.

بهرامی در ادامه افزود :استان گلستان چون طرحهای زود بازده کوچک زیاد دارد تحریم تاثیر بیشتری در استان دارد و در استان کارگروه حمایت ازتولید داریم و می خواهیم این واحدها را سرپا داشته باشیم و مشکلات که در استانهای دیگر است در استان ما کمتر است  . و مادو نکته در دستور کار اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی  داریم و اینکه اتاق  بازرگانی یک طرف و خانه صنعت و معدن یک طرف  ولی اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معادن و کشاورزی این تشکل یکی هستند برنامه های داریم  .

رئیس اتاق صنعت معدن وتجارت و کشاورزی گلستان در باره برنامه های آینده اتقاق بیان داشت :روزهای آینده خبرهای مناسبی در حوزه پذیرش در پیش داریم با تمام اتاق بازرگانی استانهای مرزی یک تفاهم نامه را منعقد نمودیم و پذیرش سرمایه گذاران و تجار کشورهای همسایه کشورمان را به استان گلستان داریم .

وی سپس در باره یکی از خواسته های مهم اتاق بازرگانی استان اظهار داشت : خواسته ما در اتاق بازرگانی و یک سوم برادر ان ترکمن ایجاد کنسولگری ترکمنستان می باشد وچون مردم ما برای آنجام کار به مشهد می روند و تحرکاتی نیزجهت  انجام این امر در حال انجام می باشد .

بهرامی در باره رفت امدهای تجاری با کشورهای همسایه بیان داشت :در طول سه ماه گذشته ۵ هئیت وارداستان شده است ورفت آمد ما باکشور ترکمنستان و قزاقزستان بسیار پایین است که باید بیشتر شود   . وما رفت آمدهای را نیزبا کشورهای عربی  حوزه خلیج فارس شروع کردیم  .

IMG_8337 [1]IMG_8330 [2]

وی در باره استفاده از بخش ریلی در استان اظهار نمود:با پیگیری بخش خصوصی بخش ریلی نیز در حال فعالیت می باشد و از این ظرفیت ریلی بهره مندشودتا از این ارزش افزوده ریلی استان ما استفاده کند.

بهرامی همچنین حمایت از سرمایه گذاری جدیددر استان و حمایت بانکها بیان نمود:در رابطه با واگذری زمین  و جواز تاسیس مشکلی در استان نداریم و سرمایه گذار اراده کند یک واحد تولیدی داشته باشد در مدت کمترین زمان این مجوز و واگذاری زمین صادر خواهد شد. مطمعنا یکی از خواسته های ما در واحدهای تولیدی  مشکلات مالی می باشد با این اوضاع تمامی بانکها در قالب قانون توانستند حمایت کنند . و شما منطقه آزاد را ویژه نگاه کنید که یک پاشنه آشیل می باشد می تواند  برای استان مفید باشد.

بهرامی رئیس خانه صنعت و معدن و تجارت گلستان   در خاتمه در باره مسائل حاشیه ای در مورد اتاق بازرگانی و خودش بیان نمود:من حدود هفت مجموعه تولیدی و تجارتی دارم گزارشی دادند در باره یکی از شرکتهای بنده در باره مسائل مالیاتی  دادند و بنده مدارک و مستندات ارائه دادم  و در باره مسائل مالیاتی سال ۸۹ و ۹۰بوده است و هیچ ارتباطی به اتاق بازرگانی ندارد و بنده نیز بعنوان یک شهروند ایرانی و فعال اقتصادی تابع قانون هستم

0 [3]
0 [3]