- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

یادداشت:کز اثر رتبۀ تو گلشن خندنده شدم!/ وحید حاج سعیدی

 کدخبر:۵۳۷۳۱

البرز گلستان/ وحید حاج سعیدی در یادداشتی نوشت: چشم حسود کور… گوش شیطان کر … بالاخره نهال رتبه بندی فرهنگیان که بین مجلس و دولت دست به دست می‌شد و جا برای کاشتن آن پیدا نمی‌کردند، در زمین غرس شد و امید به خدا اگر خاک شور نباشد، تنش آبی گریبانگیرش نشود، دچار آفت نشود، حقوق باغبان به موقع پرداخت شود و … ان شالله چند صباح دیگر به بار خواهد نشست و شکاف بین جایگاه معلم و استاد پر خواهد شد!
حقیقت ماجرا بیش از ۱۰۰ سال از آغاز سبک نوین آموزش در ایران می‌گذرد اما در طول این سال‌ها تنها جایگاه اساتید دانشگاه‌ها مشخص شده و همچنان جایگاه معلمان در سیستم آموزشی مشخص نبود و شکاف زیادی بین جایگاه معلم و استاد وجود داشت. فلذا دوستان بر آن شدند در راستای اعتلای کرامت معلمان(!) و افزایش کیفیت آموزش این شکاف را با هر چیزی که دم دست شان بود پر کنند که نقداً بند کرده اند به طرح رتبه بندی!
از سویی به سبب حساسیت موضوع این طرح سی چهل بار در هیات دولت تصویب شد و چندین بار هم کمیسیون مجلس تائید شد ولی هنوز در فاز اجرا قرار نگرفته است و مدیون هستید اگر فکر کنید دولت با همین وعده سر خرمن و نخ نما نه سال است که معلمانی را که موعد بازنشستگی شان فرا رسیده، به امید چندرغاز افزایش حقوق، استخوان در گلو هنوز مشغول به خدمت نگه داشته است! به قول شاعر «مرده بدم زنده شدم گریه بدم خنده شدم / کز اثر رتبۀ تو گلشن خندنده شدم!»
در صورتی که در همین مدت حقوق قضات، کارکنان دانشگاه ها، بانک ها و … چندین برابر شد و آب از آب تکان نخورد ولی در مورد فرهنگیان داستان تومنی هشت صنار فرق می‌کند و دادار دودور طرح ها از زمانی که در ذهن دوستان شکل می‌گیرد، شروع می‌شود و ربطی به اجرا شدن یا نشدن طرح ندارد!
علی ای حال این بار هم دوستان مثل سنوات گذشته معتقدند تا پایان ۱۴۰۰ همه فرهنگیان رتبه بندی می‌شوند و این رتبه‌بندی واقعی منجر به ایجاد انگیزه و خلاقیت می‌شود و فرهنگیان از جان و دل برای نظام آموزشی وقت می‌گذارند و به قول عمو سیفی ( سرایدار مفخم مدرسه ما) رنسانس و تحولی شگرف در امر آموزش ایجاد می‌کنند!
فقط این لابلا ما متوجه نشدیم این چه طرحی است که هدفش «اعتلای کرامت معلمان» است ولی نقداً نه سال معلمان را با آن سر کار گذاشته اند و اخباری که راجع به این طرح و مخلفاتش در طول این سال ها منتشر شده است از مصوبات گروه جی هشت بیشتر بوده ولی هنوز از اجرایش خبری نیست ؟! بگذریم …
در ضمن یادمان باشد شیخ به پایان رسیده است و مجلس هم انقلابی شده است! زیاده جسارت است!

/ انتهای پیام

0 [1]
0 [1]