رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت گلستان اعلام نمود: صنعت و کشاورزی و گردشگری و تجارت خارجی چهار محور برنامه ریزی شده توسعه استان

به گزارش گروه اقتصاد پایگاه خبری البرز گلستان به مناسبت هفته صنعت و معدن نشست خبری با حضور قوانلو رئیس سازمان  صنعت و معدن و تجارت و محمد زاده مدیر شهرکهای صنعتی استان و بهرامی رئیس خانه صنعت و معدن و تجارت گاستان در سالن اجتماعات سازمان صنعت و معدن وتجارت برگزار گردید در این نشست قوانلومدیر کل سازمان صنعت و معدن استان ضمن بیان این نکته که در سال۹۳ رشد کل اقتصاد کشور به ۳درصد رسیده است اظهار داشت : رشد کل اقتصاد در سال ۹۳ در زیر گروههای بخش صنعت و بازرگانی وتجارت به میانگین ۳درصد رسیده که بسیار خوب بوده ودر کشور ۶۰درصد تاثیر رشد اقتصاد از عملکرد وزارت صنعت و معدن و تجارت است .
وی سپس یکی از عوامل صدمه زدن به استان را محوری بودن کشاورزی در استان نام برد.
مهندس قوانلو سپس محوریت توسعه استان را ۴محور برنامه ریزی شده صنعت و کشاورزی و گردشگری و تجارت خارجی نام برد. ضمن آنکه وی در مورد تصویب منطقه آزاد اینچه برون در شورای مناطق آزاد کشوربیان نمود: در شورای مناطق آزاد منطقه آزاد اینچه برون تصویب شد و لایحه آن به دولت رفته که در صورت تصویب آن در مجلس سازمان منطقه آزاد اینچه برون تا انتهای سال تشکیل می شود.
مدیر کل صنعت و معدن و تجارت سپس درتعداد پروانه های بهره برداری در ۳ماهه را ۲۵ پروانه بیان نمود که نسبت به سال ۹۳ که ۱۵ پروانه صادر شد ۶۷درصد ومیزان سرمایه کذاری آن ۱۸ میلیارد تومان با ۳۰درصد رشد می باشد. که میزان اشتغال آن نیز ۱۹۰ نفر می باشد.
وی همچنین رشد نرخ بیکاری در استان را ۱۲/۷ نام بردکه نسبت سال گذشته ۱ درصد کاهش داشته و از این نظر در سطح کشوردارای رتبه ۲۳ می باشیم .
مهندس قوانلو در زمینه میزان تجارت خارجی صادرات را۸۰میلیون دلار اعلام نمود که ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته. وی همچنین امسال را سال ساماندهی واحدهای صنفی فاقد پروانه اعلام نمود.
و همچنین برنامه های امسال رابرگزاری نمایشگاه جمهوری اسلامی در ترکمنستان و برگزاری میز ترکمنستان در آذر ماه و همایش آشنایی با نماد الکترونیک و کسب کار الکترونیک در مرداد ماه نام برد ضمن اینکه امسال دوبرند خاویار و ابریشم گلستان را نیز برای ثبت جهانی را اعلام نمود و بیان نمود که : با ثبت جهانی این توان می باشد که امکان کپی برداری از کشورها گرفته می شود .

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۳ ب.ظ

دیدگاه