معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور :باید در پنج سال آینده به ۲۵ میلیون گردشگر برسیم.

به گزارش گروه فرهنگ پایگاه خبری البرز گلستان معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: دو مفهوم توسعه و کیفیت در خصوص پیشرفت جوامع وجود دارد و وقتی مباحث رشد جامعه مطرح می‎شود افزایش‎های کمی جوامع مورد توجه قرار می‎گیرد.

سمیع‌الله حسینی‌مکارم در نخستین همایش تشکل‎های مردم‌نهاد میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اظهار کرد: اهمیت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در توسعه پایدار کشور بر کسی پوشیده نیست.

وی خاطرنشان کرد: افزایش بهبود کیفی در ابعاد مختلف را توسعه می‎گویند و باید بیندیشیم چگونه می‎توان هم توسعه پیدا کرد و هم به میراث فرهنگی و جوامع محلی توجه کنیم.

حسینی‌مکارم ابراز کرد: در دهه‎های گذشته شاید خیلی از موارد توسعه‎ای از کره‌جنوبی بالاتر بودیم به طوری که حدود ۴۰ سال پیش کره‎جنوبی کارگر به کشور ما می‌فرستاد.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه زمانی که صنعت خودرو را شروع کردیم از کره‌جنوبی پیشرفته‎تر بودیم، افزود: خیلی از کارشناسان این کشور متقاضی بودند تا مبانی توسعه را از ایران بیاموزند و امروز شاهد توسعه‎ای و جایگاه کره‎جنوبی هستیم.

وی با بیان اینکه کشور کره‎جنوبی در کنار توسعه، ادبیات، فرهنگ، لباس و آیین‎های خود را حفظ کرده است، بیان داشت: این مهم به معنی توسعه پایدار است ظرفیت‌‎های کشور ما قابل قیاس با کشورهای پیشرفت دنیا نیست ما جایگاه اصلی خود را پیدا نکردیم.

حسینی‌مکارم با بیان اینکه بیش از یک میلیون بنای تاریخی در کشور داریم، افزود: بیش از ۱۰۰ بنا تاریخی مورد شناسایی قرار گرفته و ۳۲ هزار آثار ما به ثبت ملی رسیده و همچنین ۵۰ اثر ما در فهرست ثبت آثار جهانی قرار دارد.

وی با بیان اینکه ایران چهاردهمین کشور به لحاظ ثبت آثار تاریخی در جهان است،افزود: ظرفیت‎های طبیعی زیاد و منحصر به فردی در کشور وجود دارد  اما این ظرفیت متاسفانه به خصوص در استان گلستان با اقوام و اقلیم‎های مختلف مورد توجه قرار نگرفته است.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه ۵ میلیون گردشگر خارجی از ایران بازدید می‎کنند، بیان داشت: امروز دنیا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار ارز از طریق گردشگر خارجی به دست می‎آورد و سهم ایران یک هزار و ۲۰۰ میلیون دلار است.

حسینی‌مکارم با بیان اینکه تراز ایران در گردشگری منفی است، افزود: سالانه ۷ میلیون گردشگر از کشور خروجی می‎شود و تنها ۵ میلیون گردشگر در کشور اقامت می‎کنند.

وی ادامه داد: این در حالی است که ترکیه در همسایگی ما ۳۰ میلیارد دلار از حوزه گردشگری درآمد دارد و ۲۷ میلیون گردشگر از این کشور بازدید می‎کنند.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه آثار تاریخی و فرهنگی ما غنی‎تر از کشور ترکیه است، بیان داشت: جای خوشبختی دارد که در برنامه ششم توسعه و در نظام برنامه‌نویسی از اسناد بالا دستی و سیاست کلی گردشگری محور قرار گرفته و باید در پنج سال آینده به ۲۵ میلیون گردشگر برسیم. منبع روابط عمومی

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۲ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۷:۰۴ ب.ظ

دیدگاه