لطفی مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری گلستان:درصدبسیار بالایی از آتش سوزی های عرصه ها ناشی ازاشتباهات وخطاهای انسانی است

کدخبر:۵۳۳۲۷
به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان/ عبدالرحیم لطفی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با توجه به هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان گفت: آتش سوزی در طبیعت عمدتاً ناشی از سهل انگاری و بی احتیاطی توسط عوامل انسانی مخصوصاً گردشگران است و با توجه به فرارسیدن فصل گرما و افزایش تردد گردشگران و طبیعت دوستان در عرصه های طبیعی احتمال خطر آتش سوزی افزایش می یابد.

وی گفت: جنگل های هیرکانی و جنگل های دست کاشت سوزنی برگ که عمدتا در شرق استان هستند مناطق آسیب پذیر و حساس به لحاظ وقوع حریق و آتش سوزی می باشند و خطر آتش سوزی در این مناطق بالاست.

عبدالرحیم لطفی افزود: مهم ترین توصیه به شهروندان و طبیعت دوستان این است که نکات ایمنی و مراقبت های لازم در پیش گیری از وقوع آتش سوزی در شرایط گرمای هوا را رعایت و از روشن کردن آتش، رهاکردن سیگار، چوب کبریت و مخصوصا آتش زدن کاه و کلش مزارع کشاورزی و استفاده از هر وسیله قابل اشتعال دیگری در طبیعت خودداری کنند.

لطفی ذکر این نکته را ضروری دانست که درصد بسیار بالایی از آتش سوزی های عرصه ها ناشی از اشتباهات و خطاهای انسانی است. وقتی آتشی در منطقه ای شروع شود با توجه به شرایط طبیعی، امکانات محدود و دشواریهای دسترسی؛ مهار و اطفاء حریق مشکل می باشد. لذا همه ما با اندکی توجه و رعایت نکات ساده می توانیم از وقوع حادثه های ناگوار جلوگیری کنیم و همشهریان می توانند با مشاهده هرگونه علائم آتش سوزی از طریق تلفن گویای ۱۵۰۴ و ۱۳۹ نسبت به اطلاع رسانی اقدام کنند.
همچنین لطفی در انتها یادواور شد که کلیه نیروهای منابع طبیعی که از ابتدای تیرماه در آماده باش کامل بودند و تا پایان گرما هوا و کاهش درجه حرارت ابه صورت آماده باش خواهند بود .

/انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۴ ق.ظ

دیدگاه