مدیر کل سازمان بازرسی استان گلستان :قرار است درطول سال یکی از محورهای بازرسی خود ازدستگاهای دولتی را به محوراحیای امر به معرف و نهی از منکر اختصاص بدهیم

به گزارش  گروه فرهنگ پایگاه خبری البرز گلستان اولین جلسه ستاد امر بمعروف و نهی از منکر استان گلستان امروز با حضور حضرت آیت الله نور مفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان طهماسبی معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان و فتوحی مدیر کل سازمان بازرسی استان ولی نژاد مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی و عبدالحسینی مدیر کل صدا و سیمای استان گلستان در سالن اجتماعات استانداری بر گزارگردید.

حجت الاسلام فتوحی مدیر کل سازمان بازرسی استان در این نشت بیان نمود:مبخواهیم ازواژه ای که مظلوم است بحث کنیم و اگر بتوانیم در قالب و در باره امر به معروف بتوانیم قرآن را از این مجهوریت در ییاوریم فصلش همین ماه رمضان است .

وی در ادامه اظهار داشت ” بسیاری از شعائر اسلامی را نباید رنگ و بوی حکومتی به آن داد وبرخی از واجبات را نباید نگاه سیاسی و حکومتی داد که ضرر است .

حجت الاسلام فتوحی سپس در ادامه بیان داشت : پایه ها واساس یک جامعه امر به معروف ونهی از منکر است و اگر خواستیم این فرضیه را نگاه دولتی داشته باشیم بیایم جای خادم ومخدوم را در دستگاههای اداری عوض کنیم قرار است ما خادم باشیم ومردم مخدوم باشند.قرار است مردم دیده شوند وسرگردانی در ادارات باید پاک شود

وی همچنین بیان داشت :نشان محبت را بی تفاوت نبودن نسبت به اوضاع دیگران می باشد و امربه معرف کنید نهی از منکر بکن این نشان محبت است .کار زیاد دارد انجام می شود کارهای خوبی دارد صورت می گیرد اما در نظام الهی یک ایراد هم ایراد است.و عمده نارضایتی بر می گردد به سوء رفتارها و عملکرد جای کار فراون دارد که این نگاه را تبدیل کنیم به نگاه دینی.

مدیر کل سازمان بازرسی استان در ادامه افزود : برابرماده ۸۷ خدمات کشوری بایدکارمند۴۴ ساعت در هفته باید  دراداره باشد ولی دربازرسی سال گذشته  از مجموع ۴۷ اداره کل فقط ۳ اداره کل رعایت کردند بعدش می گوییم این حقوق ماهانه را میگیریدچه می شود وآنان با هزاران توجیه می گویند مگر چقدر حقوق می گیریم . بالاخره ما پذیرفتیم کار کنیم در ورود و خروجی کار نظم و درست  نمی ببینیم در بعضی از ادارات ۳۷ ساعت در هفته دارند کار می کنند.

وی افزود:قرار است  ما ورود پیدا بکنیم وبا حضور رابطین شورا و با برقراری شورای امر بمعروف  و نهی از منکر در ادارات همین موضوع می خواهدرقم بخورد .

فتوحی سپس در باره شرح وظائف سازمان بازرسی استان بیان نمود: تکلیف مابازرسی و نظارت  بردستگاهای دولتی به معنای عام است و همه دستگاههای استانی  که عمدتاحقوق دولتی می دهند و یا بخشی از حقوق را از دولت می گیرند یا دولت نوعی نظارت بر انها دارد . اینها مشمول نظارت سازمان بازرسی  کل کشور است .ونظارت ما عامالشمول است از صفر تا صد و شامل  قبل و حین وبعد می شود

کار ما در حوزه نظارت و بازرسی اولا نظارت است بر بازرسی نظارت یعنی پیشگیری و پیشگیری و بازدارندگی هم در همین امر به معروف و نهی از منکر ودر همین عنصر دینی جستجو می کنیم .

وی ادامه داد:قرار است درطول سال یکی از محورهای بازرسی خود ازدستگاهای دولتی را به محوراحیای امر به معرف و نهی از منکر اختصاص بدهیم . ما در طول سال بطور متوسط  حداقل نیمی از دستگاههای  استان را مورد بازرسی قرار می دهیم با محور و موضوعات خاص. قرار شد یک محور بعنوان امر به معروف و نهی از منکر اقدامات دستگاهها رادر این فالب ببینند چکار کردند خروجی کار چه بوده و چه اتفاقی افتاده و تذکرات لسانی چطور بوده

در دستگاهای دولتی اول باید ببینند ما رعایت می کنیم و به دیگران می گوییم و طبیعتا بهتر می پذیرند.تذکرات لسالی تکلیف است درتذکر لسانی

در شورا بعمل بگوییم که امر به معروف می کنیم از افراد معتمد خوشنام وریش سفید در شورا  بهر ه بگیریم طبیعتا گوینده اگر رعایت کنند و آن شرایط لازم را داشته باشد تاثیر گذار خواهد بود.

IMG_8278

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۹ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۳:۱۱ ب.ظ

دیدگاه