رئیس پلیس راهور استان گلستان ازاجرای طرح ویژه آزادسازی وترخیص خودرو‌های رسوبی درپارکینگ‌هاخبرداد

کدخبر:۵۲۶۲۷
اجرای طرح ویژه ترخیص وسایل نقلیه توقیفی از امروز

به گزرش البرز گلستان گروه انتظامی/سرهنگ “عباس مهاجر بسطامی” در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، به تشریح طرح ویژه ترخیص وسایل نقلیه توقیفی ( خودروها ) پرداخت و گفت: پلیس راهور بیشترین ارتباط را با مردم دارد و همه روزه خدمات گسترده ای به شهروندان محترم ارائه می کند، از این رو بنا به تدابیر اندیشیده شده و در راستای افزایش رضایتمندی مردم، تسهیلات ویژه ای برای ترخیص خودروهای توقیفی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به خدمات پلیس راهور طی ۲ سال اخیر، عنوان کرد: طرح تقسیط جریمه های رانندگی ( برای اولین بار) نوبت دهی اینترنتی، طرح کاهش مراجعان به پلیس راهور ، سیستمی کردن توقیف و رفع توقیف قضائی، ترخیص موتور سیکلت های رسوبی و .. . از جمله این اقدامات است.

رئیس پلیس راهور استان گلستان خاطرنشان کرد: از امروز به منظور کمک به شهروندان طرح ویژه آزادسازی و ترخیص خودرو‌های رسوبی در پارکینگ‌ها را اجرایی خواهیم کرد و امیدواریم در این فرصت پیش آمده مالکان نسبت به ترخیص خودروهای خود اقدام کنند.
سرهنگ مهاجر بسطامی تصریح کرد: این طرح از امروز به مدت دو ماه اجرایی می شود و مردم نیز می توانند برای این منظور به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

رئیس پلیس راهور استان با اشاره به اینکه طرح ویژه ترخیص وسایل نقلیه توقیفی به مناسبت حماسه یوم الله ۱۵ خرداد در استان اجرایی می شود، عنوان کرد: آنچه که به عنوان تسهیلات ویژه در نظر گرفته شده این است که جرایمی که خودرو‌ها داشتند اگر مربوط به سال ۹۹ به قبل بوده به اصل خود برگشته است؛ همچنین برای کسانی که جریمه دارند تا یک سال به صورت قسطی می توانند پرداخت کنند و نرخ مصوب ۱۳۹۴ در سراسر کشور جاری خواهد بود و متوسط جریمه براساس این سال یعنی ۲ هزار تومان هزینه پارکینگ دریافت می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هیچ الزامی برای پرداخت عوارض شهرداری نگذاشتیم و عوارض آزاد راهی را هم برای این خودرو‌ها حذف کرده ایم، خاطرنشان کرد: حتما مالک و وکیل قانونی به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کنند، در کمترین زمان این کار انجام می‌شود و بعد از پرداخت هزینه پارکینگ، همکاران ما بدون نیاز به حضور مردم درخواست را بررسی می‌کنند و بعد از تایید توسط پلیس +۱۰ قبضی صادر می‌شود که مالکان با آن می‌توانند به پارکینگ مراجعه کنند.

فعلا برای ترخیص معاینه فنی نیاز نیست
وی گفت: سن فرسودگی معیار عمل برای ما بوده و آنچه که تکلیف قانون است، عمر خودرو‌های شخصی زیر ۲۰ سال و خودرو‌های عمومی و دولتی زیر ۱۵ سال باید باشد و برای ترخیص هم فعلا به معاینه فنی نیاز نیست.

رئیس پلیس راهور گلستان تاکید کرد: مالکان وسیله نقلیه حتما قبض به همراه داشته باشند و اگر ندارند مدارک خودرو از جمله سند و مدارک احراز هویتشان را حتما به همراه داشته باشند.

/انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱:۱۷ ق.ظ

دیدگاه