وسکوئی مدیرستاد مردمی دیه گلستان خبرداد:استفاده از ظرفیت ورزش های پهلوانی و زورخانه ای برای آزادی زندانیان گلستانی

 

کدخبر:۵۲۵۷۶

استفاده از ظرفیت ورزش های پهلوانی و زورخانه ای برای آزادی زندانیان گلستانی

جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد به همت پهلوانان ورزش های باستانی و زورخانه ای و ستاد مردمی دیه استان گلستان در زورخانه پوریای ولی شهرستان گرگان برگزار شد.

به گزارش به گزارش البرز گلستان گروه احتماعی بهنقل روابط عمومی اداره کل زندانهای استان گلستان: در راستای منویات ریاست سازمان زندانهای کشور مبنی بر استفاده از ظرفیت ورزش های پهلوانی در کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و با هدف ترویج فرهنگ نوع دوستی و گسترش مشارکت مردمی در امور خیریه به ویژه آزادسازی زندانیان و جمع آوری وجوهات و کمک های مردمی، مراسم با شکوه جشن گلریزان با حضور حمید وسکوئی مدیرنمایندگی ستاد مردمی دیه گلستان ، مسئولین زندانهای استان ، مسئولین ورزشی و جمعی از پهلوانان در زورخانه پوریای ولی شهرستان گرگان برگزار شد.

در این مراسم وسکوئی مدیرنمایندگی ستاد دیه گفت: بحمداله در ماه مبارک رمضان امسال خیرین با کمک یک میلیارد و هفتصد میلیون تومانی خود، گل کاشتند و توانستیم ۷۰ زندان جرائم غیر عمد را از زندانهای استان آزاد نماییم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۵ زندانی جرائم غیرعمد در زندانهای استان چشم به راه دستان پرمهر خیرین هستند، افزود: بدهی این تعداد زندانی حدود ۲۰میلیارد تومان است که حدود ۷۵درصد این مبلغ را شاکیان بخشیدند و مبلغ قابل توجهی را نیز ستاد دیه پرداخت می نماید و اگر خیرین گرامی یک میلیارد کمک نمایند همه این زندانیان آزاد و دیگر زندانی جرائم غیرعمد در زندانهای استان نخواهیم داشت.

وی در خصوص فرهنگ ترویج فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای گفت: با عنایت به منویات ریاست سازمان زندانهای کشور، در زندانهای استان گلستان مکان هایی را برای ورزش های پهلوانی و زورخانه ای در نظر گرفتیم که زندانیان در این فضا به ورزش پهاوانی و زورخانه می پردازند که فرهنگ صلح و سازش، گذشت و بخشش در بین زندانیان رواج پیدا خواهد کرد.

گفتنیست که مسئولین و پهلوانان نماز مغرب و عشا را در میان گود زورخانه اقامه نمودند و پس از آن پهلوانان به انجام حرکات زیبای ورزش باستانی پرداختند و سپس آئین جشن گلریزان برگزار و مبالغ قابل توجهی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، از سوی خیرین پرداخت شد.
/ انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۹:۲۵ ق.ظ

دیدگاه