علوی وزیر اطلاعات در آئین رونمایی از پنج جلد کتاب انقلاب اسلامی گلستان:تاریخ انقلاب اسلامی نشان دادکه همه جای ایران درمبارزه با طاغوت به نهضت حضرت امام (ره) پیوستند

کدخبر:۵۲۳۹۹

به گزارش البرز گلستان گروه امنیت/ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی در آیین رونمایی از پنج جلد کتاب “انقلاب اسلامی در گلستان به روایت اسناد ساواک” در گرگان به تفاوت دیدگاه قرآن با برخی تفکرات غربی اشاره کرد و گفت: در شرایطی که دیدگاه برخی نظریه پردازان اروپایی، اصالت فرد و جامعه در موارد زیادی با تردید مواجه شده، اسلام به فرد و جامعه اصالت و شخصیت بخشیده و نقش آنها را به صورت فردی و مجزا در تعیین سرنوشت جوامع موثر می داند.

وی بیان کرد: بر همین اساس خداوند در قرآن برای انسان در مسیر ادای تکلیف فردی مسوولیت های قایل شده که از آن جمله برقراری عدالت، خیرخواهی، مبارزه با طاغوت و ظلم ستیزی است.

وزیر اطلاعات ادامه داد: طبق آموزه های قرآن، ستم ستیزی یک تکلیف جمعی است که از جمله وظایف جامعه اسلامی است که بر اساس آن انسان به دلیل داشتن اراده می تواند با ظلم مبارزه کند.

وی به نقش مبارزات تاریخ انقلاب در پیروزی نهضت اسلامی و برنامه وزارت اطلاعات برای انتشار اسناد ساواک اشاره کرد و گفت: رسالت ساواک این بود که از پیروزی مبارزات جلوگیری کرده و آن را به ناکامی بکشاند و در این مسیر از هر راهی برای قطع دسترسی مردم به بیانیه های امام و دیدگاه های نهضت استفاده کرد.

علوی گفت: انتقال حقایق تاریخ انقلاب اسلامی برای آگاهی نسل آینده از ستم‌ستیزی‌ مردم ایران در دوران طاغوت و عبرت‌گرفتن از چند دهه مبارزه با ظلم و ستم رژیم ستمشاهی ضروری است.

به گفته وزیر اطلاعات، تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده که همه جای ایران در مبارزه با طاغوت به نهضت حضرت امام (ره) پیوستند که دلسوزان جامعه باید بکوشند همه رخدادهای این نهضت را به عنوان امانتی سنگین در اختیار آیندگان قرار دهند.

علوی گفت: اسناد منتشر شده ساواک فقط بخشی از تاریخ مبارزاتی کشور است چرا که این سازمان به تمام مبارزات اشراف کامل نداشت و در این شرایط نویسندگان مبارز باید برای بازگویی جنبه های گوناگون مبارزات تلاش کنند.

وی همچنین گلستان را دارای تاریخ پرافتخار در معرفی ستاره های درخشان تاریخ علم و فرهنگ دانست و گفت: در همه دوره‌های تاریخی چهره های برجسته علمی از این سرزمین برخاستند و هیچگاه جوشش علم و ادب در آن خاموش نشد.

/انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲:۰۱ ب.ظ

دیدگاه