نماینده ولی فقیه درگلستان درآیین رونمایی از پنج جلد کتاب انقلاب اسلامی استان:امام (ره) تلاش کردکه به نهضت ومبارزه خود صبغه الهی واسلامی بدهد

کدخبر:۵۲۳۹۴

نماینده ولی فقیه در استان گلستان:امام (ره) هیمنه استکباران عالم را شکست

به گزارش البرز گلستان گروه امنیت/امام جمعه گرگان با بیان اینکه امام (رحمه الله علیه) هیمنه استکباران عالم را شکست، گفت: معمار کبیر انقلاب تلاش کرد که به نهضت و مبارزه خود صبغه الهی و اسلامی بدهد.
آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» ظهر امروز«سه شنبه ١١ خرداد» در آیین رونمایی از پنج جلد کتاب انقلاب اسلامی در گلستان به روایت اسناد ساواک که با حضور وزیر اطلاعات برگزار شد، اظهار کرد: از همکاری همه کسانی که تلاش کردند که مسیر نهضت انقلاب اسلامی در استان گلستان نگاشته شود تشکر می کنم.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: باید هر کسی هر چیزی که می تواند انجام دهد تا شاهد پیشرفت انقلاب اسلامی و حفظ آن باشیم.
آیت الله نورمفیدی به شهادت امام صادق (علیه السلام) اشاره کرد و متذکر شد: امام صادق (علیه السلام) یک شخصیت بی نظیری بود و از میراث داران واقعی اسلام به شمار می رود.
وی افزود: در روایات اسلامی به این مهم اشاره شده که میراث داران واقعی آن میراث بزرگ الهی یعنی اسلام که بر پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) نازل شده و بین امت به ارث گذاشته شده ائمه اطهار (علیهم السلام) است و در حدیث ثقلین نیز به این مهم اشاره شده که قرآن و عترت از هم جدا نمی شوند تاکید شده است.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان یادآور شد: در تاریخ علمای راستین و عارفان به الله و آنهایی که اسلام و راه خدا را خوب شناختند و همیشه پیشگام بودند جان و همه حیثیت خود را در مرکز خطر قرار می دادند تا این میراث را حفظ کنند و بعد از ائمه (علیهم السلام) این مهم مصادیق زیادی دارند و حضرت امام (رحمه الله علیه) یکی از مصادیق مهم این مسئله به شمار می رود.
آیت الله نورمفیدی افزود: در طول تاریخ در برابر شکر و کفر نهضت های زیادی اتفاق افتاده و وقتی این حرکت ها را با نهضت امام (رحمه الله علیه) مقایسه می کنیم می بینیم بسیار متفاوت است، علمای شیعه و سنی زیادی نسبت به ظلم و شکر مبارزه کردند و آیت الله میرزاشیرازی با نهضت تنباکو و یا شهید آیت الله مدرس نیز در این مسیر گام برداشت ولی نهضت امام (رحمه الله علیه) با این نهضت ها متفاوت بود.
وی خاطرنشان کرد: امام(رحمه الله علیه) از ابتدای انقلاب اعتقاد داشت که ریشه مفاسد در جاهای دیگر است و حتی شاه عروسک خیمه شب بازی است و ریشه کار آمریکا و انگلیس هستند که باید از سر راه بشریت برداشته شود و لذا امام (رحمه الله علیه) با نهضت خود ام الفساد جهان را نشانه گرفت.
آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه امام (رحمه الله علیه) هیمنه استکباران عالم را شکست، متذکر شد: حضرت امام (رحمه الله علیه) تمام تلاشش این بود که به نهضت و مبارزه خود سبقه الهی و اسلامی بدهد و این مسئله رمز موفقیت نهضت انقلاب اسلامی بود.

/انتهای خبر

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۸:۱۹ ب.ظ

دیدگاه