بیستمین نکوداشت سالگرد شهیدان واقعه یاک ۴۰درکنارتربت پاک شهیدحجت السلام شیخ قربان قندهاری درامامزاده عبدالله گرگان برگزار شد

کدخبر:۵۲۰۴۶

به گزارش البرز گلستان گروه ایثار/ با حضور  اعضای ستاد یادواره شهدای یاک۴۰ استان گلستان  و خانواده های شهیدان حجت السلام قندهاری و غلامعلی هزار جریبی ،جمعی از مسئولین ، خانواده شهدا و فعالین فرهنگی  آیین گرامیداشت بیستمین سالگرد پرواز شهیدان واقعه یاک ۴۰  در تربت پاک شهید شیخ قربان قندهاری در امامزاده عبدالله گرگان گزار شد.

 در این مراسم ابتدا با حضور در آرامگاه شهدا برای شهیدان دادمان و قندهاری و هزارجریبی و سائر شهدای این حادثه  فاتحه ای نثار شد وسپس با قرائت قرآن و یاد آوری خدمات آن بزرگان مجلس ادامه پیدا کرد

همچنین همزمان با این آیین  مراسم سوم حاج عبدالله هدایتی مسئول دفتر شهید هزارجریبی و برادر شهید و سالگرد شیخ رسول رضایی امام جمعه موقت گرگان برگزار  و یاد این بزرگان نیز گرامی داشته شد

سقوط هواپیمای یاک ۴۰ از حوادث تلخ و دردناک سال ۱۳۸۰ است که مردم استان گلستان  با شهادت نمایندگان  در ماتم فرو رفتند.

بر اساس گزارش هایی که از این واقعه دردناک به ثبت رسیده هواپیمای روسی یاک ۴۰ در ساعت ۶ بامداد پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت سال ۱۳۸۰ (۱۷ می ۲۰۰۱) در جنگلهای روستای خرچنگ مازندران سقوط کرد.

نمایندگان گلستان برای انجام ماموریت اداری و افتتاح و راه اندازی فرودگاه گرگان همراه با شهید دادمان وزیر راه و تنی چند از مقامات کشوری و استانی در این پرواز به شهادت رسیدند.

سقوط هواپیمای یاک ۴۰، حادثه‌ای غمبار برای مردم شیعه و اهل سنت گلستان بود و آنها با گذشته دو دهه از این واقعه همچنان با شنیدن نام نمایندگان استان و حتی وزیر راه و ترابری وقت و معاونانش، ناراحت و غمگین می‌شوند.

در حادثه جانگداز سقوط هواپیما (حجت الاسلام قربانعلی قندهاری، غلامعلی هزارجریبی نمایندگان گرگان و آق‌قلا) اترک طیار نماینده وقت مردم شهرستان گنبد کاووس و بخش داشلی‌برون، به همراه (سید منصور حسینی نماینده مینودشت و کلاله)، (علی کوهساری نماینده رامیان. و آزادشهر فندرسک و چشمه‌ساران)، (عظیم گل نماینده مردم غرب گلستان) و (محمد صادق صادقی نماینده علی‌آباد کتول) همچنین (معمی هلاکو نماینده ادواری مردم گنبد کاووس ) به دیار حق شتافند که یاد و خاطره همگی این شهدای گرانقدر همیشه برایمان گرامی است.

/انتهای خبر

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۰ ب.ظ

دیدگاه